Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága azon az ülésén, amelyen jelöli a monetáris tanács új, külsős tagjait, meghallgatja a jelölteket. A parlament március 15-ig megválaszthatja a négy tisztségviselőt.
Rogán Antal (Fidesz) a gazdasági és informatikai bizottság elnöke hétfőn az MTI-nek elmondta: a bizottság azon az ülésén, amelyen jelöl, meg is hallgatja a Magyar Nemzeti Bank (MNB) monetáris tanácsának új tagjelöltjeit. A kormánypárti politikus a jelölési folyamatról még annyit mondott: a parlament hétfőn délután várhatóan elfogadja a jegybanktörvény módosítását. Leszögezte: akkor hívja majd össze a bizottság ülését, ha a törvény meg is jelent a közlönyben. Megismételte: a gazdasági bizottság márciusban ülhet össze azért, hogy jelöljön, a parlament pedig várhatóan március 15-ig megválasztja az új, külsős tagokat.
A jegybanktörvény módosítása szerint a jövőben nem a köztársasági elnök nevezi ki, hanem a gazdasági és informatikai bizottság javaslatára az Országgyűlés választja meg és menti fel a monetáris tanács négy külsős tagját. A monetáris tanács elnöke változatlanul a jegybankelnök, tagjai továbbra is az MNB alelnökei. Változás a rajtuk kívüli négy tag esetében lesz: eddig közülük kettőt az MNB elnöke, kettőt pedig - az ő véleményének kikérése után - a miniszterelnök nevezett meg. A kinevezés a köztársasági elnök joga volt. A négy mai tag megbízatása március 1-jén jár le.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.