szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megújul március 1-jétől a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ügyfélszolgálati tevékenysége; ennek elsődleges célja, hogy a lehető leghatékonyabban kezeljék a fogyasztói jelzéseket - közölte a versenyhivatal kedden.

A GVH közleménye szerint az elmúlt években a versenyhivatalhoz érkezett sok ezer, többségükben egyedi sérelemmel kapcsolatos fogyasztói jelzés több mint 90 százaléka nem volt alkalmas versenyfelügyeleti eljárás megindítására. A növekvő számú fogyasztói jelzések nyilvántartása, kezelése, valamint e jelzések feldolgozása a panaszkezelési rendszer újragondolását tette szükségessé. 

Ennek érdekében már 2010 januárjában tett lépéseket a hivatal vezetése, a most bevezetésre kerülő változtatások a továbblépést jelentik. A március 1-jétől megújuló ügyfélszolgálati iroda egyik legfontosabb feladata, hogy a panaszokat előzetesen megszűrje, így a vizsgálók a jövőben hatékonyabban koncentrálhatnak a versenyfelügyeleti eljárásokra. 

A ügyfélszolgálati iroda célja egy új adatbázis létrehozása is annak érdekében, hogy azon fogyasztói jelzések se vesszenek el, amelyek versenyfelügyeleti eljárás megindításához nem elégségesek. A változások nem érintik ugyanakkor a bejelentés intézményét, így a fogyasztók a GVH honlapjáról letölthető és megfelelően kitöltött űrlap benyújtásával továbbra is fordulhatnak a versenyhatósághoz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!