Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Kevesebbet hozott a vártnál a német államkasszának az új repülési adó, a Handelsblatt a pénzügyminisztériumra hivatkozva hétfőn azt írta, hogy az első két hónapban csak 59,1 millió euró volt az ebből származó bevétel.
Bevezetésekor a német államkincstár évi 1 milliárd euró körül, vagyis havi 83,3 millió euróra becsülte az új adóból szerezhető pluszbevételt. A repülőjegyek január 1-től tartalmazzák Németországban az új adót: a rövid távon 8 euró, a közepes repülőutakon 25 és a hosszú távú repüléseknél 45 euró pluszdíjat kell fizetni az utasoknak. Az új adónemet április 1-től Ausztriában is bevezetik.
A globális repülési ipar elveti a német kormány által tavaly júniusban bejelentett adónemet, amelyet az akkor meghirdetett, közel 90 milliárd eurós német konszolidációs program keretében vezettek be. Giovanni Bisignani, a Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség, a IATA vezérigazgatója a tervet "rövidlátó politikai felelőtlenségnek" nevezte, amely véleménye szerint nem egyéb, mint készpénzszerzés, környezetvédelmi haszon nélkül. Bisignani elhibázottnak vélte az új adó kivetését egy olyan időszakban, amikor az európai légitársaságok amúgy is nehéz helyzetben vannak.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
Jelentősen szigorodtak a kriptokereskedelem szabályai, amire elsőként, drasztikus módon a népszerű fintechszolgáltató reagált. A többiek más stratégiát választottak, de vajon kinek van igaza?
Három gyereket pedig életveszélyes állapotban vittek kórházba, miután kamionnal ütközött egy személyautó.
Ha Orbán Viktor arra gondolt, hogy egyszer a távoli jövőben Varga Judit ugyanúgy képes lett volna elvezetni az országot, mint ő, akkor érdemes megjegyezni, hogy egy bankot sem lehet egymás után kirabolni...
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
Június utolsó hétvégéjén Szerbiában és Magyarországon is új erőre kapott a tiltakozás a rendszer ellen, Budapesten a Pride, Belgrádban a Vitus-napi tüntetések vitték az utcára a megfáradni látszó ellenzékieket.
A zűrös múltú szlovákiai Jozef Szivák vinné a Dunaferr-utódcéget.
Megdöbbentő részletek derülnek ki Alfred Weidinger osztrák művészettörténésznek a kép történetét felkutató tanulmányából.