szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Stabilizálódott a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca, kiskereskedelmi forgalmuk nem változott az előző évhez viszonyítva, mintegy 300 milliárd forintot ért el tavaly március és az idén február között, a mennyiséget nézve 1 százalékkal nőtt – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

A piackutató csütörtöki közleménye szerint a legnagyobb forgalmú 20 vegyiáru kategória közül értékben kiemelkedően, 4-8 százalékkal nőtt a toalett papír, papírzsebkendő, arc- és szemránckrém, továbbá a konyhai törlőkendő bolti eladása. Megugrott, 41 százalékkal nőtt a rovarirtók értékesítése is, mivel a tavalyi csapadékos tavasz és nyár kedvezett a szúnyogok és más rovarok elszaporodásának.

A Nielsen szerint az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk értékesítése, amiből hipermarketre, az értékben mért eladásokból 39 százalék jutott, a legutóbbi tizenkét hónap során. Mivel a drogéria piaci részesedése 27 százalékra nőtt, ez a két bolttípus viszi el a forgalom kétharmadát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Vállalkozás

Kedvező fordulat állt be a kiskereskedelemben

Megállt a napi fogyasztási cikkek eladásának csökkenése Magyarországon, az idén a harmadik negyedévben mennyiségben is és értékben is ugyanakkora forgalmat ért el az élelmiszer-kiskereskedelem, mint a tavalyi év azonos időszakában - közölte a Nielsen piackutató vállalat kedden. A Nielsen szerint ezzel megszakadt a 2009 második negyedéve óta tartó negatív tendencia.