Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Ellentétes az európai uniós joggal az a környezetszennyezési adó, amellyel Romániában terhelik a gépjárműveket első nyilvántartásba vételkor - mondta ki csütörtökön nyilvánosságra hozott ítéletében az EU Bírósága.
Ez a szabályozás ugyanis visszatarthatja a vásárlókat a más tagállamokban vásárolt használt járművek behozatalától és romániai forgalomba helyezésétől - vélte a testület.
A 2008-tól érvényes román szabályozás nem tesz különbséget a helyben gyártott és a külföldön előállított gépjárművek között, továbbá nem különbözteti meg az új és használt autókat sem. Így a külföldről bevitt autók után meg kell fizetni az adót akkor is, ha más országban egyszer már nyilvántartásba vették.
A bíróság egy konkrét eset kapcsán most kimondott ítéletben emlékeztetett arra: az uniós jog tiltja, hogy a tagállamok más tagországok termékeire a hasonló jellegű hazaiakra kirótt adónál magasabb illetéket vessenek ki.
Az EU-jog arra kötelezi az egyes tagállamokat, hogy a gépjárműveket terhelő adókat oly módon válasszák meg és alakítsák ki, hogy azok ne járjanak a belföldi használt járművek értékesítésének előnyben részesítésével - szögezte le az ítélet.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.