szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elmúlt két év visszaesése után az idén már kissé bővülhet a rendezvények piaca, a Promo Direkt Piackutató felmérése szerint a tavalyinál több cég szándékozik az idén különböző kongresszust, konferenciát, szemináriumot, csapatépítő tréninget és egyéb rendezvényt megtartani, s megnőtt az erre egymilliónál többet költők aránya is.

A félmilliárd forintnál nagyobb árbevételű vállalatok egynegyedét képviselő, 3.200 rendezvényfelelős megkérdezésén alapuló, kilencedik alkalommal végzett felmérésből kiderül, hogy míg a válság előtti években a megkeresett vállalatok 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény megtartását, addig tavaly mindössze 650-en terveztek ilyet, 2010-ben viszont már 830 volt a rendezvényt tervezők száma.

A válság előtt a cégek egyharmada, ezer vállalat közölte, hogy szívesen fogad ajánlatot rendezvényhelyszín, például hotel, panzió, étterem vagy nagyobb eseményeknél művészeti vagy sportcsarnok, múzeum részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényes szakcégtől. Tavaly 740 volt az erre kérdésre adott pozitív válaszok száma, az idén pedig közel 800. Az idén a rendezvényekre szánt összegek is nagyobbak lehetnek: 2008-ban a nagyvállalatok még több mint a fele jelezte, hogy egymilliónál többet költ rendezvényekre, tavaly 35 százalékuk, az idén viszont 40 százalék, vagyis 236 cég említett ilyen összeget.

A felmérés szerint a válság előttihez képest majdnem a felére esett vissza a céges továbbképzések száma, de az idei válaszokból az tűnik ki, hogy ez a negatív tendencia megállt. A külső helyszínes rendezvények többsége egynapos, de lassan már a szállásadók is elkezdhetnek reménykedni. Régebben a cégek egyharmada jelezte, hogy többnapos rendezvényéhez szállásfoglalást igényel, számuk 2009-ben 26 százalékra, tavaly pedig 24 százalékra esett vissza, az idén viszont már 28 százalékuk tervez ilyet.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!