Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Bevételét jelentősen, adózott eredményét kis mértékben növelte a magyarországi érdekeltséggel is rendelkező Axel Springer médiavállalkozás a márciussal zárult, üzleti, első negyedévében. A digitális és a nemzetközi üzletág eredménye ellensúlyozta a német nyomtatott sajtópiac gyengeségét.
A cégcsoport bevétele az egy évvel korábbihoz képest 11 százalékkal, 736,7 millió euróra emelkedett, a kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredmény (EBITDA) 6,5 százalékkal 126,9 millió euróra nőtt. A cég adózott eredménye 63,0 millió euró lett, az egy évvel korábbi 62,3 milliót követően. Az idei év egészére a bevétel egy százalékos emelkedését várják, az üzemi eredmény bővülését a kétszámjegyű tartomány alsó részsében valószínűsítik.
Tavaly a digitális üzletág fellendülésének köszönhetően minden eddigi rekordot megdöntött a Springer eredménye, bár elmaradt az elemzői várakozásoktól. Az EBITDA-eredmény 53 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, 510,6 millió euróra, míg elemzők 524 milliót vártak. A rendkívüli tételek nélkül számolt adózott eredmény 85,5 százalékkal 283,2 millió euróra, a csoport bevétele 10,8 százalékkal 2,89 milliárd euróra emelkedett.
Az Axel Springer magyarországi portfóliójában nyolc megyei napilap, a Világgazdaság című napilap, számos női, illetve gasztronómiai, lakberendezési lap, rejtvény- és műsorújság szerepel.
Az Axel Springer és a Ringier kiadóvállalat fúzióját a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa április közepén megakadályozta a hatósági hozzájárulás megtagadásával. Ezt követően eljárásjogi okokra hivatkozva visszavonta a tervezett magyarországi fúzió versenyhatósági jóváhagyására beadott kérelmet az Axel Springer és a svájci Ringier. A cégek azonban továbbra is tervezik magyarországi tevékenységük egyesítését - mint bejelentették - erről megfelelő időben döntenek, miután alaposan megvizsgálták, hogy egyáltalán lehetséges-e, és ha igen, milyen módon, egy módosított fúzióra vonatkozó új kérelem benyújtása.
A fúzió elutasítását a médiatanács azzal indokolta, hogy egyértelműen és jelentősen veszélyeztetné a sokszínű tájékozódás jogának érvényesülését. A fúziós szándék vizsgálata során a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) köteles bekérni a szakhatóság állásfoglalását és nem engedélyezheti a cégösszevonást, ha az elutasító. Ugyanakkor a GVH dönthet a hatósági jóváhagyással ellentétesen is.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
„Bárhová megy is az ember, önmagától nem tud megszabadulni” – írja családja náci múltjáról szóló Drága bácsikám című könyvében az írónő, Hermann Göring családjának leszármazottja.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.