szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között a Nielsen kutatása szerint.

Müller Judit
A magyar fogyasztók 94 százaléka valamilyen módon igyekszik spórolni vásárlásánál, közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel - közölte a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése alapján készült közleményében csütörtökön.

Magyarországon a spórolásra törekvő válaszadók 77 százaléka nevezte meg a kiárusításokat és promóciókat a kedvező lehetőségek között. Kuponokat használ 55 százalékuk. Utána a viszonylag olcsóbb, nagy kiszerelések választása következik. Sokan lakóhelyük, vagy munkahelyük közelében vásárolnak, alacsony árakat kínáló üzleteket választanak, de volt aki inkább kisebb kiszerelési egységet vesz, mert azért egyszerre kevesebbet kell fizetni.

A vizsgált 28 európai országban a válaszadók 88 százaléka törekszik takarékosan vásárolni. A magyarok 94 százalékánál is nagyobb arányban keresik a spórolási lehetőségeket a görögök, horvátok, írek, litvánok és románok, 95-98 százalékos mutatóval. Legkisebb arányban jellemző ez a dánokra, hollandokra, svájciakra és svédekre.

Legmagasabb a kiárusítások és promóciók kihasználása Magyarország mellett, szintén 77 százalékos említéssel Törökországban. Legkevésbé élnek ezekkel a lehetőségekkel a belgák, hollandok, lengyelek és oroszok. A cseheknél szembetűnik, hogy a viszonylag kedvező áron kapható nagy kiszereléseket 51 százalékuk részesíti előnyben. Arányuk a horvátoknál és lengyeleknél is magas, egyaránt 45 százalék. Ugyanakkor az európai átlag csak 35 százalék.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!