Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, akik ugyanakkor az elmúlt évekhez képest kevesebbszer mennek vásárolni – állapította meg a GfK Hungária Háztartáspanel kutatása.
A vásárlási helyszínek megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is fontos szempontok, de megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál.
A GfK szerint jelentősen megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, egyre többen tanulmányozzák például a kereskedelmi láncok reklámújságait, s ez a tendencia igaz a magasabb jövedelemmel rendelkező társadalmi csoportokra is.
A piackutató közleménye szerint a GfK Hungária közreműködésével készült, 11 ország adatait magába foglaló felmérés alapján globálisan is kimutatható a vásárlási alkalmak számának csökkenése. A kevesebb vásárlási alkalom egyben azt is jelenti, hogy csökken az alkalomszerű, úgynevezett impulzus vásárlások aránya.
A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért hajlandók messzebbre is elmenni, a kényelem kevésbé játszik szerepet a döntésben.
A GfK szerint mindezek hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése.
Korábban a Nielsen piackutató is hasonló véleményt tett közzé, a cég internetes felmérései szerint a magyar fogyasztók 94 százaléka valamilyen módon igyekszik spórolni vásárlásánál, s közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.