szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A gazdasági válság hatására árérzékenyebbé és tudatosabbá váltak a magyar vásárlók, akik ugyanakkor az elmúlt évekhez képest kevesebbszer mennek vásárolni – állapította meg a GfK Hungária Háztartáspanel kutatása.

A vásárlási helyszínek megválasztásakor az áru frissessége, az árszínvonal és a választék továbbra is fontos szempontok, de megnőtt annak a jelentősége, hogy az adott bolt vagy lánc milyen akciókat és promóciókat kínál.

A GfK szerint jelentősen megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, egyre többen tanulmányozzák például a kereskedelmi láncok reklámújságait, s ez a tendencia igaz a magasabb jövedelemmel rendelkező társadalmi csoportokra is.

A piackutató közleménye szerint a GfK Hungária közreműködésével készült, 11 ország adatait magába foglaló felmérés alapján globálisan is kimutatható a vásárlási alkalmak számának csökkenése. A kevesebb vásárlási alkalom egyben azt is jelenti, hogy csökken az alkalomszerű, úgynevezett impulzus vásárlások aránya.

A vásárlási gyakoriság csökkenése egyben azt is jelenti, hogy a háztartások által látogatott boltok köre bővült, egy-egy jó ajánlat kedvéért hajlandók messzebbre is elmenni, a kényelem kevésbé játszik szerepet a döntésben.

A GfK szerint mindezek hatására csökken a boltok iránti lojalitás, vagyis jobban szétaprózódik a boltok között a vásárlók költése.

Korábban a Nielsen piackutató is hasonló véleményt tett közzé, a cég internetes felmérései szerint a magyar fogyasztók 94 százaléka valamilyen módon igyekszik spórolni vásárlásánál, s közülük négyből hárman élnek a kiárusítások és promóciók által kínált lehetőségekkel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Tech

Internethasználat: az asztali gépek visszaszorulnak

A netezéssel töltött idő közel harmada már hordozható eszközökön történik: a hetente internetezők naponta átlagosan 3 óra 9 percet interneteznek - áll a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb felmérésében.

MTI Gazdaság

A tartós fogyasztási cikkek piacán még érezhető a válság

A gazdasági válság hatása még mindig érezhető a tartós fogyasztási cikkek piacán, Magyarországon a legnagyobb mértékben az informatikai hardver piac esett vissza - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet a legfrissebb felmérésnek eredményét kedden az MTI-vel.

MTI Hazai gazdaság

GfK - Hússzövetség: a legálisan értékesített húsok fogyasztása csökken

A legális csatornákon mért belföldi húsfogyasztás évek óta csökken, ez jelentős hatással van a magyar húsipar teljesítményére, ami tavaly az előzetes becslések szerint némileg csökkent, annak ellenére, hogy az export jelentősen nőtt - állapítja meg az ágazat helyzetével foglalkozó összegzés, amelyet a GfK Hungária és a Hússzövetség közösen készített.

MTI Itthon

Napi négy és fél órát rádiózunk

A GfK Hungária és az Ipsos közvélemény-kutatása szerint márciusban egy átlagos napon a 15 évnél idősebb magyar népesség 88,7 százaléka, azaz 7 555 000 ember hallgatott rádiót; a naponta rádiózásra fordított idő átlagosan 4 óra 26 perc volt.