szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Növelte piaci részesedését az Opel az idén Magyarországon, miután az első öt hónapban eladott 2.168 autóval a személyautó-eladási statisztika élére került - közölte az Opel Magyarország.

Éves szinten a személyautó-eladásban a vállalat részesedése 11,5 százalék, a kishaszonjárművek esetében 10,6 százalék - ez mintegy 1 százalékos piaci részesedés-növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. Tavaly az év egészében 5.501 új Opelt értékesített a márkakereskedői hálózat, ez 10,45 százalékos piaci részarányt jelentett, és akkor a második helyhez volt elég a márkák között.

Az idén májusban szintén az Opel adta el a legtöbb személyautót és kishaszonjárművet, 542 darabot. A márka piaci részesedése májusban személyautó fronton 12,3 százalék, a kombinált személy- és kishaszonjármű piacon pedig 11,6 százalékos volt.

Kovács Tamás, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója értékelése szerint sikerült megtartani azt a lendületet az eladásokban, amely már a tavalyi év végén jelentkezett az értékesítésben. Az ügyvezető igazgató már januárban a piaci trend  tartós megfordulásával kapcsolatos várakozásairól beszélt, és azt jelezte, hogy az idén növekedni fog az Opel részaránya, éves szinten legalább 11 százalékra.

A közlemény kiemeli: a magyarországi személyautó piac az idén az elmúlt év januártól májusig terjedő időszakához viszonyítva 9,5 százalékkal nőtt, míg ugyanebben az időszakban az Opel növekedése 28,5 százalékos volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!