Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Kínai cégek jelenhetnek meg a Budapest Airport Zrt.-ben, melynek "visszaállamosítására" hamarosan sor kerülhet - írja a Heti Válasz.
A lap szerint a kínaiak már bejelentkeztek a ferihegyi gyorsvasút építésére és "állítólag" készen állnak a Malév megvásárlására is. A Heti Válasz online verziójában már szerdán megjelent a hír, miszerint idén július-augusztusra várhatóan olyan helyzet alakul ki, hogy a kormány „piackonform" módon képes lesz "visszaállamosítani" a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. A spanyol Grupo ACS ugyanis várhatóan többségbe kerül a német Hochtief cégben, amely annak a konzorciumnak a vezetője, amelyik többségi tulajdonos a Budapest Airport Zrt.-ben. Ezt követően a repülőtéri érdekeltségeket, többek között a magyart is eladják.
A Heti Válasz nyomtatott változata szerint a lap kormányzati körökből értesült úgy, hogy "mivel a budapesti repülőtér Pekingnek is fontos lehet, nincs kizárva, hogy kínai társaságok tűnnek fel a BA Zrt.-ben - de csak ha szövetséges viszonyt vállalnak a magyar állammal." "Utóbbi víziót táplálja az a tény, hogy a ferihegyi gyorsvasút építésére már bejelentkezett az ázsiai szuperhatalom, és a kínaiak állítólag a ramaty állapotú Malév felvásárlására szintén készen állnak" - írja a Heti Válasz.
A lap több tényezővel támasztja alá azt, hogy az "Orbán-kormány a következő hónapokban esélyt kap a BA Zrt. visszavételére": a Hochtief vezette konzorcium tulajdonosi sokszínűségével, a finanszírozók elégedetlenségével és a fejlesztések elmaradásával. A Heti Válasz a lehetőségek között említi a Hochtief, vagy valamelyik konzorciumi tag részesedésének megszerzését.
A fejlesztések elmaradásával kapcsolatban a lap emlékeztet: a szerzői jogok eredeti birtokosa, Jaklics Ervin tervező engedélye nélkül nem lehet "belepiszkolni" a 2-es terminálcsarnokba, ami miatt még évekig elhúzódhatnak azok az utasforgalmi fejlesztések, amelyek már 2008-ban is késésben voltak.
A Heti Válasz megjegyzi, hogy "mindebből akár az is következhetne, hogy a Fidesznek valóságos, alakító jellegű befolyása van a hazai légügyekre. Ezzel szemben például a Malév esetében a kormány egyelőre nem tudott megállapodni a - Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök felügyelő bizottsági elnökségével működő - kisebbségi tulajdonos Vnyesekonombankkal a szakításról, így lehetetlen új stratégiai befektetőt találni."
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Hiába próbálja magát a kormány nemzetközi tényezőnek bemutatni, 15 év dúlás után hatalmas feladat lesz újjáépíteni Magyarország tekintélyét a diplomáciában – mondja Hegedűs Dániel, a German Marshall Fund regionális igazgatója. Mi várható 2026 áprilisáig? Mi lenne a legveszélyesebb forgatókönyv a kormányváltás szempontjából? Mi lehet Amerika szerepe a Fidesz választási eredményében?
A portugál focistát nemrég megműtötték, azóta az orvosai tanácsára nem ült repülőre.