Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Tíz év óta először emelkednek a mobiltelefon-tarifák, pont azelőtt, hogy hatályba lép a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendelete a nagykereskedelmi hívásdíjak csökkentéséről - derül ki a Népszabadság szerdai számában megjelent összeállításból.
A Beárazták a különadót? című cikk szerint augusztus 19-én a Vodafone emeli egyes díjtételeit, míg a T-Mobile és a Telenor májusban már megtette ezt. Azt egyik cég sem árulta el a Népszabadságnak, hogy mekkora árbevétel-növekedést remél a tarifaemelés következtében, pedig - így a lap -, "ez az adat sokatmondó volna, mivel összevethető lenne a cégek által fizetett, összesen 61 milliárdra taksált különadóval".
A lap idézi a Vodafone múlt heti közleményét, amely szerint szinte minden előfizetéses díjcsomagban átlagosan 7,4 százalékkal emeli percdíjait, az SMS-díjakat pedig átlagosan 1 forinttal. A cég a Népszabadságnak a piaci körülmények változását és az inflációt jelölte meg az áremelés okaként. A lap arra is emlékeztet, hogy 2009 közepétől kezdve lényegében szűkül a mobilelőfizetői piac, májusban például 50 ezerrel, 11,77 millióra csökkent az előfizetők száma.
A Népszabadság sajtóértesülésekre hivatkozva azt állítja, hogy a kormány által a telekommunikációs cégekre kivetett válságadót hárították most utóbbiak a fogyasztókra. Ez - írja a lap - annak tükrében érdekes, hogy több kormányzati vezető, köztük a területért felelős Fellegi Tamás fejlesztési miniszter is kifejezésre juttatta, hogy őrködni fognak azon, hogy a cégek ne háríthassák tovább a fogyasztókra a válságadót.
A lap emlékeztet: a Vodafone-os áremelésre azelőtt kerülhet sor, hogy hatályba lép a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb rendelete, amely kimondja, hogy 2013. január elsejéig mindhárom szolgáltatónál három lépcsőben percenként 7,06 forintra kell csökkenteni a beszédcélú nagykereskedelmi hívásdíjat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.