Javuló fogyasztói bizalom Németországban

Németországban némileg javult a fogyasztói bizalom, a júliusra előre tekintő, kedden ismertetett hangulatmutató 5,7 pont lett, magasabb a júniusi 5,6 pontnál.

  • MTI MTI
Javuló fogyasztói bizalom Németországban

Németországban némileg javult a fogyasztói bizalom. Az elemzők 5,3 pontot vártak a mutatót készítő GfK piackutató intézettől, amely kétezer ember megkérdezése alapján készíti felmérését. Tavaly júliusban a mutató jóval alacsonyabb volt, 3,7 ponton állt. 

A három részmutató közül a jövedelmi kilátásoké 44,6 pontra ugrott a júniusi 25,9 pontról. A gazdasági kilátások megítéléséé 46,1 pontról 50,3 pontra javult. A vásárlási hajlandóságé pedig a júniusi 31,5 pontról 35,1 pontra nőtt. Pénteken közölte a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete, hogy az általa vezetett üzleti hangulat index a májusi 114,2 pontról 114,5 pontra nőtt.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.