Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A nyugat-európai piactól való függőségét csökkenteni igyekvő Renault a jövő autópiaca, Oroszország felé tekintget, ahol orosz partnere, az Avtovaz segíthet neki.
A francia piacon gyengélkedő Renault Oroszországot tenné meg első számú felvevőpiacának. Egyes elemzők szerint ez a stratégia meglehetősen kockázatos, hiszen az orosz piac érzékenyen reagál a világgazdasági megingásokra, ahogy az a 2009-es összeomláskor is megmutatkozott.
A Renault számításai szerint a siker kulcsa modelljeinek csábereje, valamint Oroszországban is jelen levő japán szövetségesének, a Nissannak, illetve a népszerű Ladát gyártó orosz Avtovaznak a segítsége lesz. A három vállalat együtt a piac 40 százalékának lefedésére törekszik - ebből 25 százalék lenne az Avtovazé. Elemzők ennél visszafogottabbak, és 2015-re 31,5 százalékos részesedést jósolnak a triónak.
A Renault jelenleg négy modellt szerel össze moszkvai üzemében, köztük van a Franciaországban Dacia márkanév alatt futó Logan és Sandero is. Összességében az olcsóbb kategóriák vezetik az eladási listát. A 2005-ben debütált Logan az ötödik legnépszerűbb autó lett Oroszországban.
A francia autógyártó a következő évektől fokozatosan bővíti kínálatát, de az új modelleket már nem Moszkvában szerelik majd össze, hanem az Avtovaz Togliattiban található üzemében, ahol a Renault, a Nissan és az Avtovaz közös gyártósort hoz létre, amelynek kapacitása 2013-tól évi 300 000 gépkocsi lesz.
A három vállalat motorok és sebességváltók közös gyártását is tervezi. A szorosabb együttműködés az után valósulhat meg, hogy a Renault jobban megveti lábát az Avtovazon belül. A francia cég jelenleg 25 százalék + 1 részvény részesedéssel bír az Avtovazon belül, de 35 százalékot tervez, ami a Nissan 15 százalékos részesedésével együtt elég a többség megszerzéséhez. Mindezt az év végéig szeretnék megvalósítani - mondta Carlos Ghosn, a két csoport elnök-vezérigazgatója.
A válság során tapasztalt visszaesést követő fellendülésből nemcsak a Renault és a Nissan, de a Volkswagen, a Ford és a General Motors is szeretné kivenni a részét Oroszországban. Ugyanakkor az autógyártók lelkesedésében nemcsak a kereslet élénkülése játszik szerepet, de az a megfontolás is, hogy a terjeszkedéssel kikerülhetik a mértéktelenül magas vámokat.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.