Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Rövid távon mindenképp meg kell előzni, hogy Magyarország célponttá váljon, ez a 2012-es költségvetés benyújtása előtt ugyanis bekövetkezhet. Tegnap óriási zuhanást produkáltak az OTP és a Mol részvénypapírjai, de szerencsére az állampapírpiacot és az árfolyamot nem érintette még a zuhanás – mondta Romhányi Balázs, a Költségvetési Felelősségi Intézet vezetője a Reggeli Gyorsban.
Romhányi Balázs a Klubrádióban elmondta, biztosítani kell, hogy Magyarország a konvergenciaprogramban vállalt ígéreteit teljesíteni tudja, ez várhatóan nehezebb lesz, mint gondoltuk. A program egyes pontjai ugyanis késésben vannak, ezért tanácsos lenne a különféle reformokat felgyorsítani. "Emellett Magyarország esetében különös fontos, hogy a hitelességet javítsuk" - tette hozzá. "Ha megemelkednek a magyar állampapírok elvárt hozamfelárai vagy maga a kamatláb, mind a kettő az államadósság kamatterhét növeli, azaz a költségvetési egyenleget rontja" - mondta a szakember.
A devizahitelesek törlesztőrészletei nagy mértékben megemelkedtek, a háztartások emiatt visszafogják a fogyasztásaikat, így kevesebb áfa és jövedéki adó folyik be az államkasszába. Az idei költségvetéshez nem érdemes hozzányúlni azért, hogy az idei bevételeket növeljük, sőt a kormánynak ki kellene jelentenie, hogy ragaszkodik hozzá, ez nagyban növelné a hitelességet - mondta a Költségvetési Felelősség Intézet vezetője.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.