Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az autópiacon gyorsan terjed a hitelátvállalással való vásárlás. Sokan ugyanis a szárnyaló svájci frank miatt nem képesek fizetni a kocsi részleteit, miközben a hátralékuk időnként már magasabb, mint az autó értéke. Sokan vannak, akik ár alatt is kiszállnának, és mind többen, akik beugranának a helyükre.
A svájci frank megugró árfolyama nem csupán a hitelből vásárolt lakások, hanem a finanszírozott autók tulajdonosait is nehéz helyzetbe hozta. Korábban sosem látott szintre emelkedett a hitelátvállalással kínált használt autók száma, amelyek átvételéért tulajdonosaik gyakorta fizetni is készek a vevőnek, csakhogy szabaduljanak szorult helyzetükből.
Tavaly ilyenkor még 150-nél kevesebb, jelenleg viszont már több mint 1700 hitelátvállalással kínált személygépkocsi található a hazai használtautó-kereskedelem több mint 80 százalékát közvetítő Használtautó.hu-n. Az elmúlt egy év során jelentősen csökkent ezen autók átlagos vételára is: a tavaly csaknem 3 millió forintos szintről mára 1,6 millió forintra esett vissza.
„Az áresést három tényező is magyarázza”– vélekedett Szemes Árpád, a szakportál ügyvezetője. „Egyrészt a kínálatban a korábbinál nagyobb arányban jelennek meg az alacsonyabb kategóriákba sorolt autók, jelezve, hogy sokaknál a korábban csupán néhány tízezer forintra rugó havi törlesztőrészletek nagysága elérte a kritikus szintet. Másrészt a tartozás növekvő összege automatikusan csökkenti ugyanannak az autónak a piaci értékét. Nem utolsósorban pedig a megnövekvő kínálat önmagában is lefelé nyomja az árakat.”
Rengeteg hirdetésben találkozni a „sürgősen eladó” megkegyzéssel, és egyre gyakoribb az is, hogy – mivel az autó értéke már nem fedezi a még törlesztésre váró összeget – az eladó plusz féléves, sőt, egyéves törlesztőrészletet is bevállal, vagy azonnal készpénzben kifizet több százezer forintot a vevőnek. Persze vevőt még ilyen feltételekkel sem könnyű találni, mivel a hitelátruházás elég bonyodalmas. Szükség van hozzá a finanszírozó pénzintézet hozzájárulására is, amely az új tulajdonossal szerződést köt, amely többnyire alacsonyabb önrészt és emiatt magasabb törlesztőrészletet tartalmaz.
A már bedőlt hitelek miatt – legnagyobb arányban a finanszírozó bankok által – meghirdetett autók átlagára is másfélmillió forint körül mozog. Szemes Árpád szerint a bőven 240 forint körüli régióban mozgó svájci frank árfolyam jelentős többletterheket jelent az autóhiteleseknek. Ezért arra számítanak, hogy ősszel lényegesen tovább növekszik majd a bankok által kínált autók száma, de hasonló kínálatnövekedés várható a finanszírozott használt autót eladni akaró magánszemélyek körében is.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.