szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Ha tovább tart az euró gyengülése a svájci frankhoz képest, akkor a svájci Stadler Rail arra kényszerülhet, hogy magyarországi vagy lengyelországi érdekeltségeihez telepítsen gyártást - mondta egy lapinterjúban a vasúti kocsik előállításával foglalkozó vállalat tulajdonosa.

Peter Spuhler az Aargauer Zeitung pénteki számában utalt arra, hogy a körülbelül 2500 fővel dolgozó svájci üzemek 2013 közepéig vannak megrendelései, utána viszont újakra lenne szükség.

Ha azonban időközben a cég termékei túl drágák lennének az erős frank miatt, akkor "a legrosszabb esetben leépítést kell végrehajtanunk Svájcban" - mondta a lapnak a tulajdonos.

Spuhler elmondása szerint a Stadler járművek ára több mint 30 százalékkal ment fel egy év alatt. Most a két-három évvel ezelőtt beérkezett megrendeléseket elégítik ki, akkor egy euró 1,50 svájci frankot ért, most 1,13 körül van az árfolyam. Mivel sok ügyfél euróban fizet, a cég komoly bevételkiesést szenved el.

hvg.hu

A Stadler 2005-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát. A magyar vasúton 60 FLIRT motorvonat fut, Pusztaszabolcson karbantartó, Szolnokon gyártóbázisa működik. A Stadler Magyarországon Szolnokon eddig 6,7 milliárd forintot, Pusztaszabolcson 2,3 milliárd forintot fektetett be.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!