Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Magyarországhoz hasonló közép- és kelet-európai országok számára nem az a kérdés, hogy csatlakozzanak-e az euróövezethez, hanem az, hogy mikor - jelentette ki csütörtökön Simor András, a Magyar Nemzeti Bank elnöke a tiroli Alpbachban egy nemzetközi konferencián.
Ezekben az országokban a kérdés az, hogy mikor a legmegfelelőbb a csatlakozás, "mikor kellően felkészültek arra, hogy hatékonyan helyt álljanak a versenyben" - mondta a jegybank elnöke. Simor András az alpbachi Európa Fórumon többek közt annak a véleményének is hangot adott: az euróövezet számára "nincs visszaút, csak előre lehet haladni".
Az MNB elnöke szerint szükség van egy erős, központi intézményre az euróövezetben a szabályok kikényszerítése érdekében. A jegybankelnök azt mondta, az euróövezeti válság nem az euró válsága, hanem bizonyos országokban folytatott gazdaság- és költségvetési politikák kudarca. Tíz év árstabilitás mutatja, hogy az euró sikertörténet - tette hozzá.
Az egyik tanulság a jegybank elnöke szerint, hogy a szabályok megléte önmagukban nem jelenti azt, hogy betartják azokat, ha nincs erős eszköz a kikényszerítésükre. Az olyan válságokat, mint a jelenlegi, csak egy erős hatáskörrel rendelkező központi intézmény tud kezelni - mondta.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban az Opel zászlóshajó kategóriás SUV-ja.
A projekt költsége 46 millió euró volt, teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank finanszírozásában.