Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Tájékozódó beszélgetést folytattak a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nél csütörtökön a Kínai Népköztársaság Államtanácsának Állami Vagyont Felügyelő és Kezelő Bizottsága (SASAC), illetve a Bizottság Külügyi Irodájának tagjai Sao Ning, a SASAC alelnöke vezetésével.
Az MNV Zrt. pénteki közleménye szerint a kínai fél a találkozón tájékoztatót hallgatott meg a magyar vagyonkezelési szabályozásról és gyakorlatról. A SASAC vezetőit különösen érdekelte az MNV Zrt. által kezelt vagyon struktúrája, az állami cégek száma, összetétele és tevékenysége, az állami társaságok vezetőinek kinevezési gyakorlata, valamint az MNV Zrt. állami társaságok feletti kontrolltevékenysége.
Az MNV Zrt. képviselői kérdéseket tettek fel az állami vagyon kezelésének Kínában kialakított rendszeréről - olvasható a közleményben.
A tájékoztatás szerint a beszélgetésen az MNV Zrt.-t Halasi Tibor, az igazgatóság elnöke, Polacsek Csaba, a társasági portfólióért felelős főigazgató, illetve a társaság több vezetője képviselte. A SASAC látja el a Kínai Népköztársaság országos hatáskörű állami vállalatainak finanszírozását és pénzügyi irányítását, valamint befolyással bír nemzetközi befektetéseik és projektjeik tervezésére.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.