szerző:
MTI

A lakosság pénzügyi kultúrájának és tájékozottságának fejlesztése céljából rövidfilmsorozatot indít a közszolgálati televíziókban a PSZÁF. A tévés "egypercesek" témái a devizaalapú hitelek végtörlesztésétől kezdve a fogyasztói csoportok kockázatainak ismertetéséig számos témát feldolgoznak.

Október 18-tól májusáig összesen 16 különböző közérdekű témát feldolgozó társadalmi célú rövidfilmet jelentet meg a közszolgálati televíziókban. A rövidfilmek a leggyakoribb lakossági kérdésekre adnak egyszerű válaszokat - közölte a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) keddi közleményében.

A témák között így megtalálhatók a háztartási költségvetés készítésével vagy a pénzügyi nehézségek kezelésével kapcsolatos tudnivalók, és képet kaphatnak a nézők a biztosítás, s ezen belül a legelterjedtebb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) jellemzőiről is. Megismerhetik továbbá a hitelek típusait (például a lakáscélú kölcsönt vagy a hitelkártyát), a hitelképességgel kapcsolatos alapvető információkat, illetve, hogy miképp járjanak el hitelproblémájuk esetén. 

Külön film foglalkozik a bankszámlákkal, azok tipikus szolgáltatásaival, illetve a biztonságos bankkártyahasználattal. Ami a megtakarításokat illeti, szó esik majd arról, hogy mikor célszerű bankbetétet, állampapírt, részvényt vagy éppen befektetési életbiztosítást venni. Végül a nézők képet kaphatnak a fogyasztói csoportok, az internetes devizakereskedelem, illetve a jogosulatlan hitelezés és betétgyűjtés kockázatairól is. 

A filmeket közbeszerzési eljárás útján kiválasztott konzorcium gyártja. Az alkotók a modern, 3D-s animációval készült filmekben egy rajzolt női karakter segítségével mutatják be közérthetően, színes képvilággal a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A gyártási költségeket a felügyeletibírság-bevételekből fizeti a PSZÁF. 

A köztévék ingyenesen sugározzák a társadalmi célú rövidfilmeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogatásának köszönhetően, a két hatóság együttműködése alapján - közölte a felügyelet. Az egyenként egyperces időtartamú pénzügyi reklámfilmeket általában főműsoridőben sugározzák a tévécsatornák, de bármikor megtekinthetők a PSZÁF honlapján, illetve Facebook-oldalán is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Sokkot kapott két kisgyerek, amikor szüleik ki akartak rabolni valakit Pécsen

Sokkot kapott két kisgyerek, amikor szüleik ki akartak rabolni valakit Pécsen

Orbán az EU-csúcsról: Nem győztünk, de esélyt teremtettünk a győzelemre

Orbán az EU-csúcsról: Nem győztünk, de esélyt teremtettünk a győzelemre

Hobbijuk a Depeche Mode: a világ legfanatikusabb rajongótábora

Hobbijuk a Depeche Mode: a világ legfanatikusabb rajongótábora

A becsült ár közel húszszorosáért adták el John Lennon legendás napszemüvegét

A becsült ár közel húszszorosáért adták el John Lennon legendás napszemüvegét

Radar360: Trump beszólt Thunbergnek, Boris Johnson nagyot nyert

Radar360: Trump beszólt Thunbergnek, Boris Johnson nagyot nyert

Százmillió forintért vettek ajándékokat a nyugdíjasoknak Újpesten a választások előtt

Százmillió forintért vettek ajándékokat a nyugdíjasoknak Újpesten a választások előtt