2014 után újulhat meg a vasút Kelebia felé

Fejlesztik a 2014-től induló költségvetési ciklusban a Kelebia felé menő vasúti vonalat, amelyet sikerült a transzeurópai vasúti hálózatok közé bevetetni az uniós egyeztetéseken – mondta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára csütörtökön Kiskunhalason.

  • MTI MTI
2014 után újulhat meg a vasút Kelebia felé

Völner Pál szerint a fejlesztés azt jelenti, hogy 120 kilométeres óránkénti sebességgel mehetnek majd a vonatok ezen a vonalon, modern menetvezérlő berendezéseket szerezne be és az állomásokat is felújítják.

Az államtitkár utalt az uniós irányelvre, mely szerint 2050-ig 60 százalékkal kell a közlekedésben a üvegház hatású gázok kibocsátását csökkenteni, és ezt elektromos tehervontatás nélkül nem lehet elérni.

Völner Pál beszélt arról is, hogy a minisztériumban dolgoznak a használat arányos útdíj bevezetésén. Ez a közúti közlekedési hálózatnak olyan forrásokat biztosítana, amelyek fedeznék a folyamatos fenntartási költségeket – tette hozzá.

Bács-Kiskun megyében késik az 51-es és 53-as út összekötése, mert a kivitelező cég csődeljárása akadályozza a munkálatokat, de az államtitkár szerint ez rövidesen megoldódik.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.