szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szeptemberben egy átlagos napon a 15 év feletti lakosság körében csaknem 6,4 millióan hallgatták a rádiók adását legalább 15 percet, a naponta rádiózásra fordított idő a hallgatók körében átlagosan 4 óra 12 perc volt - számolt be a Népszabadság és a Napi Gazdaság szerdán a GfK Hungária-Ipsos hallgatottsági kutatásairól.

A Népszabadság szerint a médiafogyasztást gyökeresen átalakító digitalizációs hullám - úgy tűnik - a rádiók piacát egyelőre érintetlenül hagyja. Az adatok szerint szeptemberben még nőtt is a rádióhallgatók száma az előző hónapokhoz képest, és a bővülés immár egy éve folyamatos - teszik hozzá.

Mindkét napilap beszámol arról, hogy a kereskedelmileg kiemelt fogyasztók, a 15-49 éves korosztály körében a ClassFM került az élre, azt követi a NeoFM és a Rádió1. A Napi Gazdaság megjegyzi: Budapesten a teljes lakosság körében a Kossuth Rádió volt a leghallgatottabb, a Népszabadság szerint meglepő, hogy a Kossuth a fővárosban népszerűbb, mint vidéken.

MTI / Szigetváry Zsolt

Az elmúlt egy év adataiból kitűnik, hogy a rádió továbbra is fontos információforrás és szórakozási lehetőség a nagyközönség számára - tette hozzá a Népszabadság. A kereskedelmileg különösen kiemelt fogyasztók, a 15–49 éves célcsoport körében vizsgálva az elmúlt esztendőt – 2010. szeptemberi, illetve 2011. március és szeptember havi adatokat összehasonlítva –, kirajzolódik, hogy hosszú távon is stabil (és enyhén bővülő) közönséggel, illetve médiafogyasztási időtartammal rendelkezik a rádió.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!