szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Okafogyottá válhat a szlovák rendszám használata a hétfőn elfogadott törvénymódosításoknak köszönhetően - írja a Napi Gazdaság, amely az autó teljesítményének függvényében a regisztrációs adó csökkenését és az átírási illeték emelkedését is beárazza.

Az autósokat jövőre pozitív és negatív változások egyaránt érintik - írja a Napi Gazdaság keddi száma. A gépjármű-átírási illeték drágul: a hengerűrtartalom helyett az autó teljesítménye lesz a mérvadó, emellett három kategória is lesz a három évnél fiatalabb, a 3-8 éves és a 8 évesnél idősebb autókra.

A Napi számításai szerint egy középkategóriás 1,6-os, hatéves, 109 lóerős autó átírása után az eddigi 28,8 ezer helyett jövőre 44 ezret kellene fizetni. Ha az autó három évvel fiatalabb, akkor 52 ezer, ha ugyanennyivel idősebb, akkor 36 ezer forint az átírás illetéke. Vagyis minél idősebb az autó, annál olcsóbb az átírás.

Reg-adó: a külföldön bejelentett autók visszacsábítására tett kísérlet

Amit elvesz a parlament az átírási illetéken, annak egy részét visszaadja a regisztrációs adón - főként a jómódúaknak, vagy azon cégeknek, melyek új és nagy hengerűrtartalmú, nagyfogyasztású gépkocsit engedhetnek meg maguknak. A Rogán Antal által benyújtott módosító kimondott célja, hogy segítse a korszerű, új autók eladását.

Szlovák összkerékmeghajtás

A legkisebb és legjobb környezetvédelmi besorolású autóknál a 250 ezer forintos adó 45 ezer lesz. És bár a nagy motorral rendelkező "zöld" autóknál is csak a korábbi ötödét kell fizetni, a legjobban azok járnak, akik nagyfogyasztású terepjárókkal lepik meg magukat - nekik a nyolcmillió forintos regisztrációs adó helyett mindössze 4,8 millió forintot kell fizetniük - derül ki a pénzügyi napilapból, amely a regisztrációs adó kiszámításához egy táblázatot is közöl.

A Napi szerint megoldódhat a szlovák rendszámú autók problémája is. Amellett, hogy a regisztrációs adó csökken, módosították a közelekdésről szóló törvényt is, miszerint külföldi rendszámú autót magánszemély csak egy napig használhat. Ha az autót cégtől bérli vagy egy céges autóról van szó, akkor az üzembentartó írásbeli engedélye kell a használatához - ami a lap szerint elegendő visszatartó erő lehet, amennyiben az adóhatóság az alapján már indíthat ellenőrzést.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!