Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
November 30-áig van lehetőségük arra magánnyugdíj- pénztárakból (mnyp.) az állami rendszerbe visszalépett tagoknak, hogy a nekik járó reálhozamról rendelkezzenek. Amennyiben ezt nem teszik, pénzük a tb-kasszát gyarapítja. Nem kevés pénzről van szó, írja az azenpenzem.hu.
Az azenpenzem.hu által megkeresett OTP Mnyp.-nál az első körben kifizetett reálhozam és tagdíjkiegészítés összegének kevesebb mint három százaléka (17 ezer tétel) érkezett vissza megszűnt bankszámla vagy ismeretlen címzett miatt. Ezeknek majdnem a felét sikeresen újrautalták, de közel kilencezren így is elérhetetlennek bizonyultak. Az utólag beérkezett, módosított tagi nyilatkozatok és írásos rendelkezések feldolgozása mellett telefonon is megpróbálnak kapcsolatba lépni az "eltűnt" egykori tagokkal.
A cikk szerzőinek számításai szerint az át nem vett pénz összege meghaladhatja a 600 millió forintot. Ha a többieknél(Aegon, Allianz, ING) is hasonlóak az arányok, még az átlagnál alacsonyabb egy főre jutó reálhozam alapján is legalább 1,2 milliárd forintról mondanak le a volt magánpénztári tagok. Az AXA eddig 5,6 ezer főnek nem tudott fizetni. Ez mintegy 100 millió forint fel nem vett reálhozamot jelent.
A Generalinál 850 ügyfél nem vette át a reálhozam és tagdíjkiegészítés összegét, mintegy 9 millió forint értékben. Mindent megtesznek annak érdekében, hogy volt tagjaik hozzájussanak a nekik járó kifizetésekhez, nyilatkozta Lengyel Márk az azenpenzem.hu-nak. Náluk a reálhozamot át nem vett ügyfelek aránya a teljes tagság mindössze egy százalékát, az át nem vett pénz pedig az egész pénztári vagyon 0,02 százalékát teszi ki.
A Budapest pénztárnál a pénztártagok nem frissítették a lakcímadatokat, ezért a visszalépetteknek járó küldemények valamivel több mint négy százaléka érkezett vissza. Végül minden ötödiknél sikerült azonosítani a címzettet, de így is mintegy tízmillió forint lóg még a levegőben.
A pénzügyi felügyelet még augusztusban szólította fel a pénztárakat, hogy az adataikat időközben módosító tagoknak is fizessék ki reálhozamukat. A pénztáraknak a jogszabály alapján az új kifizetési cím megjelölését követő 8 munkanapon belül kell gondoskodniuk a reálhozam újbóli kifizetéséről, november 30-ig.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.