szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elhunyt 102 éves korában Werner Otto német vállalkozó, a világ egyik első modern katalógusáruháza, az OTTO alapítója. A család keddi közleménye szerint az üzletember karácsony előtt halt meg hamburgi otthonában.

Az OTTO vállalatcsoport világszerte nagyjából 50 ezer embert foglalkoztat, éves forgalma meghaladja a 10 milliárd eurót. Werner Otto 1949-ben alapította céget 6 ezer márka tőkével és négy munkatárssal.

A vállalkozó 1909-ben született Brandenburg tartományban. A második világháború után a szovjet megszállási övezetből nyugatra menekült családjával. Hamburgban telepedett le, ahol kezdetben egy cipőgyártó vállalat kiépítésével próbálkozott. A cég nem bírta az erős versenyt, néhány év alatt tönkrement, Werner Otto pedig a megmaradt pénzével új vállalkozásba kezdett. Az alapötlet az volt, hogy saját gyártmányok helyett más cipőgyárak termékeit reklámozza és forgalmazza postaládákba dobott prospektusok, katalógusok révén.

Az első OTTO-katalógus 1950-ben jelent meg, 14 oldalon összesen 28 cipőmodellt reklámoztak abban. Tíz év múlva már ezren dolgoztak a vállalatnál, a bevétel 100 millió márka volt, a kínálat pedig a fogyasztói termékek szinte teljes körét felölelte.

Werner Otto így a katalógusáruház műfajának megteremtője, a nyugatnémet gazdaság egyik meghatározó alakja lett olyan társak mellett, mint például Karl és Tho Albrecht, az Aldi üzletlánc alapítói, akikhez a diszkontáruház üzleti modelljének megteremtése fűződik.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!