Népszabadság: az áfával akcióznak az élelmiszerláncok

Több kereskedőlánc is meglátta a fantáziát a forgalmi adó január elsejétől 27 százalékra növelt felső kulcsában, és nem érvényesíti áraiban az adóváltozásból fakadó különbözetet - ismerteti a keddi Népszabadság.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Népszabadság: az áfával akcióznak az élelmiszerláncok

A Tesco mintegy hatszáz, zömében az alapélelmiszerek körébe sorolható termék kapcsán ígéri, hogy azokat egy hónapig áfa nélkül adja - írja a Népszabadság.

A hazai láncok közül a CBA kapcsolt gyorsan, számos olyan élelmiszer esetében, amely ugyan nem tartozik a 18 százalékos, kedvezményes áfakörbe, de akár oda is sorolhatnák (többek között hentesáruk, zöldségek, gyümölcsök, ásványvizek, gyümölcslevek) nem érvényesíti áraiban az áfa változásából fakadó különbözetet.

Az viszont még kérdéses, hogy a reklámok által sugallt olcsóság ténylegesen azt jelenti-e majd, hogy a termékek olcsóbbak is lesznek. Azt ugyanis Fodor Attila, a CBA szóvivője sem zárta ki, hogy az áfaváltozásról szóló nyilatkozatuk ellenére is nőhetnek bizonyos termékeknél az árak, mivel az áfaváltozás csak egy elem a kereskedőket terhelő költségek hosszú listáján, amit azoknak érvényesíteniük kell az áraikban.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a kereskedők számára élet-halál kérdése, hogy amennyire csak lehet, leszorítsák az áraikat, nem véletlen, hogy láncok egy része is ezt sulykolja reklámjaikban. Várható ennek kapcsán, hogy a kereskedők azzal fognak lavírozni, hogy az alapélelmiszerek árát próbálják meg visszafogni és más termékek árában érvényesítik az adókülönbözetet - olvasható a Népszabadságban.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

A fiatalok hozhatják el a lángosforradalmat a Balatonnál

Miért vett meg egy nagy múltú, de veszteséges üzletláncot? Mit kellene csinálni ahhoz, hogy ne legyen méregdrága egy croissant? Mi a legnagyobb baj azzal, hogy a Balatonon még mindig ugyanúgy sütik a lángost? És miért nem érdemes mindenkinek akciózni a tejfölt? Andrejszki Richárddal, a Chef Market tulajdonosával beszélgettünk annak kapcsán, hogy cége a Culinaris új tulajdonosa lett.