szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Citroën tavaly 38,7 százalékkal több gépjárművet adott el a magyar piacon mint egy évvel korábban, s ezzel a márka piaci részesedése 0,93 százalékponttal 4,1 százalékra emelkedett.

A Citroën Hungária Kft. közleménye szerint a márka, két helyezést javítva, a 9. helyre került tavaly az értékesítési sorrendben. A haszongépjármű-piacon – a 2010-es eredményhez képest 2,59 százalékot javítva – 9,5 százalékos részesedéssel, az 5. helyen állt az év végén. A Citroën magyarországi tevékenységét januártól Balkányi György ügyvezető igazgató irányítja - áll a közleményben.

A Datahouse autópiaci adatszolgáltató korábbi információi szerint - az összes járművet vizsgálva - az új forgalomba helyezések száma 2011 egészében 9,1 százalékkal 62.917-re bővült, az új személyautóké 3,7 százalékkal 45.094-re emelkedett az előző évhez viszonyítva. A forgalomba helyezett új kishaszon járművek száma, az év egészében 23,3 százalékkal 11.433-ra emelkedett.

A Citroën 2011-ben világszerte 1,436 millió gépjárművet adott el, a darabszám a 2010-nél 1,6 százalékkal kisebb.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!