Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A vasútfejlesztés egyik kívánatos irányának tartja a villamos vontatással elérhető energiahatékonyság kihasználását a Budapesti Műszaki Egyetem (BME) közlekedésmérnöki és járműmérnöki karának tanulmánya - közölte a MÁV Zrt.
"A vasúti közlekedés társadalmi, gazdasági helyének és szerepének elemzése, a fejlesztés fő irányainak behatárolása" címmel a vasúttársaság felkérésére készült kutatás átfogó képet ad a hazai vasút nemzetközi viszonylathoz mért helyzetéről, a továbbfejlesztés lehetséges irányairól és kívánatos peremfeltételeiről.
A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint a tanulmány szerzői 16 pontban összegezték megállapításaikat és javaslataikat a pályahálózatra, a gördülő állomány fejlesztésére, karbantartására és beruházásaira, a menetrend kialakítására.
Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgató a tanulmányra reagálva a közleményben kiemelte, hogy az ajánlások többnyire találkoznak a MÁV csoport fejlesztési törekvéseivel. Rámutatott, hogy jelenleg az egyik legnagyobb problémát az okozza, hogy az elmúlt évtizedekben elmaradt karbantartásokra visszavezethető pályahibák miatt lassújeleket - a vonatok fékezésének szükségességére figyelmeztető jelzéseket - kell alkalmazni a közlekedésben, ezek ütemes felszámolása kulcsfontosságú a versenyképesség, az utasvonzás érdekében.
Tekintettel arra, hogy a lassújelek felszámolására jelenleg nem vehető igénybe európai uniós fejlesztési forrás, ezért ennek megoldását abból az elérhető energiamegtakarításból lehet finanszírozni, amely a fékezéseket követő gyorsítások elmaradásával nyerhető. Számításba lehetne venni a csekélyebb járműszerviz-igényt, továbbá a korszerű vontatójárművek fékezés közbeni energiája visszatáplásával elérhető energiamegtakarítást és a környezetvédelmi előnyt is.
Szarvas Ferenc kiemelte továbbá, hogy a MÁV vezetése a tervezett jármű-megújítás során kiemelt szempontként kezeli az eszközök teljes élettartam-költségét, amelyen belül az energiahatékonyság meghatározó elemként jelenik meg.
A MÁV Zrt. adatai szerint évente 20 milliárd forintot tesz ki a vasúti villamos vontatás áramköltsége. A BME 2011 során végzett mérései szerint a 120-as, a 100-as, a 70-es vonalakat érintő budapesti elővárosi forgalomban 25-40 százalékos energia- visszatáplálást lehet elérni korszerű villanymotorvonatokkal, így a járműflotta részleges megújításával is már milliárdos nagyságrendű megtakarítást lenne elérni évente.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.