szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A reggel leállított Malév problémája az utazási irodákra is továbbgyűrűzik; jogilag ugyanis nem egyértelmű, hogy helyt kell-e állniuk az utasok felé a repülőúttal a légitársaság megszűnése miatt. Egyelőre csak a telefonvonalak izzanak.

- Folyamatosan csörög a telefonunk, a vonal tulsó végéről mindneki ránk zúdítja a haragját, pedig erről aztán mi tényleg nem tehetünk! Próbáljuk a mai napot valahogy túlélni - mondta az OTP Travels egyik vidéki irodájának munkatársa. Többet nem mondhatott, bármilyen információközlési jogosultsággal  péntek reggel óta csak a központi iroda rendelkezik.

Hívtuk a Nádor utcai központot is, ahol az automata ugyan bekapcsolt - és közölte, hogy a cég számára fontos a hívásunk -, de 40 másodpec után a vonal megszakadt.  Többször ismételve is ugyanezt tapasztaltuk. Az előállt helyzet kezelhetetlenségét jelzi, hogy a cég honlapján e cikk megírásakor is több útra is élő ajánlatként szerepel, hogy hogy a részvételi díjak tartalmazzák a repülőjegyet is, túristaosztályra, "a menetrend szerinti Malév-járatra".

Végel Dániel
A szövetség is csak reménykedik

A Malévval utazott volna?
Ha a Malévval utazott volna, de a leállás miatt nem tud vagy nem tudott elindulni, írja meg tapasztalatait nekünk az ugyelet@hvg.hu emailcímre!

A péntek reggeli hírekből értesült csak a Malév leállításáról a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke is. Molnár Gabriella így egyelőre tájékozódni próbál és a szövetségi tagok kérdéseit, hívásait fogadni. - Hajnal óta nincs megállás, izzanak a vonalak, a külföldön lévő magyar utasaikért és az itt tartózkodó, de hazautazni készülő külföldi vendégeik érdekében is folyamatosan telefonálnak az utazási irodákból - mondta a hvg.hu kérdésére Molnár Gabriella. Az elnök szerint azonban minden eset lmás-más, ezért a későbbiekben sem számít arra, hogy lehetne majd általánosságban érvényes megoldást javasolniuk.

Sok függ attól például, hogy az utazási irodának fizetett-e már az utas, és hogy  az iroda fizetett-e a Malévnak. Előfordulhat, hogy miközben valaki kifizette már az utazását, lefoglalták a szállását és az ellátását, nem fog tudni a helyszínre jutni, mert az jogilag nem tisztázott, hogy a Malév lállásáért az utazási irodának kell-e, és ha igen, milyen mértékben helyt állnia. Molnár Gabriella szerint azt ugyan évek óta tudja az utazásszervezői piac, hogy a Malév helyzete nem túl rózsás, de ilyen drasztikus lépésre sem itthon, sem külföldön senki nem számíthatott.

Az utazási irodák leginkább a repülőjegyárak és a menetrend sűrűsége alapján választották (vagy sem) a magyar légitársaságot, de egyelőre azt sem lehet tudni, hogy mely irodákat sújtotta leginkább a Malév összeomlása. Molnár Gabriella jelenleg azt is csak remélni tudja, hogy az utazási irodák megpróbálnak majd minden esetben helyt állni az utasokkal szembeni vállalásaikért. Az más kérdés, hogy az átfoglalások (illetve akár az új repülőjegy vásárlásának) költségeit képesek lesznek-e  minden esetben vállalni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!