Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Nincs kapacitása a magyar államnak egy új nemzeti légitársaság létrehozására - írja közleményében Peter Attard Montalto, a Nomura elemzője. Ha mégis így döntene a kormány, azt a költségvetés, de főleg az emberek pénztárcája bánhatja.
Bármennyire is szeretne a magyar kormány zöld mezős beruházás keretében létrehozni egy új nemzeti légitársaságot, ezt nem fogja tudni megengedni magának, írta közleményében az elemző. Ehhez ugyanis 5 milliárd forintos tőkére és 30 milliárdos eszközállományra lenne szükség, erre pedig a jelenlegi költségvetésből nem futja.
Azt is csak remélni lehet, hogy az új társaság jövedelmezőbben működne, mint a Malév vagy akár a többi, állami tulajdonú közlekedési vállalat. Igaz, az új társaság legalább tiszta lappal, adósság nélkül indulna. A gazdaságos működést viszont az is veszélyeztetné, hogy a Ryanair és a Wizz Air máris új járatokat indít Budapestről, illetve sűríti a járatokat. Mivel valószínűleg más társaságok is követni fogják a példájukat, az „új Malévnak” egy igencsak telített piacon kellene részesedést szereznie.
Az elemző szerint félő, hogy az úgynevezett „gazdasági nacionalizmus”, ahogy a Mol esetében, itt is győzni fog, és bár a körülmények alkalmatlanok erre, létrejön egy új nemzeti légitársaság. Ehhez persze szükség lenne a nem ortodox gazdaságpolitika további lépéseire is, például a nyugdíjtartalékok újabb megnyirbálására vagy további különadók kivetésére. És ezek csak a legkézenfekvőbb ötletek, írja a Nomura igazgatója. Ráadásul ha mindez bekövetkezik, az EU-val és az IMF-fel folytatott tárgyalásokra is hatással lehet.
A Malév múlt heti csődjének előzményei januárra vezethetők vissza, az Európai Bizottság döntéséig, írja elemzésében Montalto. Megemlíti azt is, hogy ezt követően a kormány stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté nyilvánította a légitársaságot. Az elemzők ezek után arra számítottak, hogy a Magyar Fejlesztési Bank segítségével sikerül kigazdálkodni az EU-s büntetést és tovább működhet a cég, a hitelezők bizalma azonban megrendült, és végül ez vezetett az összeomláshoz. Montalto azt is megemlíti, hogy bár a Malév rendszeresen kapott pénzt az államtól, tavaly augusztusban 5 milliárd, novemberben 4,2 milliárd, decemberben pedig 5 milliárd forintot, mégis veszteséges volt.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.