Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A Malév leállása nyomán kialakult helyzet miatt levélben hívta fel Matolcsy György gazdasági miniszter figyelmét az utazási irodák gondjaira a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) - írja a Turizmus Panoráma Bulletin. A szövetség szerint több tucat iroda mehet csődbe, ha a kormány nem segít.
Az IATA-szabályok miatt a repülőjegy-értékesítőknek be kell fizetniük a meg nem valósuló Malév-utak jegyeire beszedett összegeket, miközben nem kapják meg a légitársaságtól a tavalyi forgalom utáni jutalékot sem - írja a szövetség a levélben, amelyet a Turizmus Panoráma Bulletin teljes egészében is közzétett.
Ezért a MUISZ-nál azt kérelmezik, hogy a Malév csődeljárása, felszámolása során az utazási irodák is kerüljenek be a kedvezményezettek körébe. "Az utazási irodákat nagyon súlyosan érinti a Malév leállása, és várható, hogy több tucatnyi vállalkozás kénytelen lesz csődöt jelenteni, ami újabb munkanélküliséget eredményez" - írta a levélben a szövetség.
"Ez nyilvánvalóan nem lehet a kormányzat célja, ezért tisztelettel kérem, hogy a Malév felszámolása, csődeljárása során az utazási irodák is kerüljenek be a kedvezményezettek körébe, azaz nyújthassanak be visszatérítési, kártérítési igényt" - tette hozzá az üzenetben Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.