Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A közösségi közlekedés kétszintű finanszírozási rendszerének egységesítését szorgalmazó javaslattal fordulnak Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterhez a tömegközlekedést saját tulajdonú vállalattal biztosító vidéki városok polgármesterei - jelentette be Kósa Lajos debreceni és Kriza Ákos miskolci polgármester pénteken Debrecenben.
A javaslat egyik legfontosabb pontja, hogy a cégek felelőssége korlátozódjon a járműfenntartási feladatokra. "A Volán nem épít utat, de a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) épít villamospályát. (...) A DKV-nak ne kelljen villamospályát építenie, de a BKV-nak se metróalagutat" - fogalmazott Kósa Lajos.
Meglátása szerint a mostani rendszer másik problémája az, hogy "aki saját erőből fejleszt, az csőddel néz szembe az amortizációs költségek miatt". A DKV régi, "lerozzant" járműparkjának idején elenyészőek voltak az amortizációs költségek, mióta viszont egy új buszflottát állítottak üzembe, a költségek elszálltak – mondta. Hozzátette, hogy erre nem az a megoldás, hogy "akkor hagyjuk az utakon a régi buszokat".
Hozzátette: még egyeztetnek a javaslat részleteiről Debrecen, Miskolc, Kaposvár, Pécs és Szeged polgármesterei.
Kriza Ákos kitért arra, hogy a miskolci villamosprojektnél csak most fognak szembesülni ezekkel a problémákkal. Szavai szerint tisztázni kell az alapelveket és mindenkire ugyanazok a szabályok kell, hogy vonatkozzanak, függetlenül attól, hogy állami vagy önkormányzati fenntartású a közlekedési cég.
Kósa Lajos úgy látja, hogy Budapest és a BKV helyzete más nagyságrendű gond, az említett városok tömegközlekedési helyzetével nem hasonlítható össze.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.