szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Pénziránytű Alapítvány (PA) szerint a mindennapi élethez elengedhetetlen pénzügyi-gazdasági ismereteket már a közoktatásban is közvetíteni kell a társadalom számára. Ezért fontosnak tartják, hogy a Nemzeti Alaptantervben (NAT) szerepel az ilyen ismeretek oktatása, de azt szeretnék elérni, hogy a tervezett mértéknél jóval nagyobb hangsúllyal jelenjen meg mindez a tantervekben is.

A Magyar Nemzeti Bank kezdeményezésére létrejött alapítvány közleménye szerint az utóbbi években számos alkalommal kiderült, hogy a lakosság pénzügyi kultúrája alacsony szintű, és hogy ennek javítását már a közoktatásban meg kell kezdeni. A PA ennek érdekében több éve két programot is támogat szakmailag és anyagilag.

A Pénzügyi Oktatási Program (POP) 2008-óta, internetes alapon működik, aminek központi eleme a 28 gazdasági-pénzügyi témakört felölelő tananyag. A POP az utóbbi három lezárt programévében 60 középiskolában mintegy 5500 diákot és 278 tanárt vont be a programba. A hiánypótló kezdeményezés a részvevők szerint hozzájárul ahhoz, hogy a diákok tisztában legyenek az alapvető pénzügyi fogalmakkal és összefüggésekkel.

A POP-ban résztvevő oktatási intézmények képezik a 2009-ben létrehozott Pénziránytű Iskolahálózat gerincét – ennek több mint 90 középiskola a tagja. Az ő tapasztalataik alapján fontos volna a készülő kerettantervekbe kerülnie egy éves, minimum heti 2 órás gazdasági és pénzügyi ismeretek önálló tantárgynak, az oktatásban részt vállaló tanárok részére akkreditált továbbképzési programokat kidolgozni és indítani, ahogyan a minőségi oktatáshoz tan- és módszertani anyagokat kidolgozni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!