Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A statisztika szerint a magyar személyszállító vonatok átlagosan 90 százaléka menetrendszerűen közlekedett 2011-ben, tehát hozták az uniós átlagot. Az apró, mindennapos késések azonban nem látszanak az adatokban, mert a Nemzetközi Vasútegylet előírásai szerint pontosnak minősül egy személyvonat, ha a végállomásra öt percnél kisebb késéssel fut be. A tehervonatoknál 30 percnél kisebb késés „megbocsátható még” – derül ki a Népszabadság cikkéből.
A statisztika szerint Romániában a vonatok 79 százaléka tartotta a menetrendet tavaly, Szlovákiában és Ausztriában több mint 96 százaléka. Mindezt úgy, hogy a percnél rövidebb időtartam az európai vasutaknál nem létezik.
Hiába megengedő a statisztika, a valóságban így is sokat késnek a magyar vonatok, és sokszor akkor, amikor nem számítanak erre. Jó példa erre az, hogy tavaly az év első téli hónapjaiban a MÁV-Start járatainak országos menetrendszerűsége alulról karcolgatta a lényegesen jobb járműveket és pályákat üzemeltető Deutsche Bahn 93 százalékos eredményeit. Messze felülmúlta a román vasút mutatóit, és jobban teljesített a horvát vasútnál is. Júliusban azonban csak a magyar szerelvények 87 százaléka tartotta a menetrendet, hiába volt jobb az időjárás.
A késési statisztikák hullámzó eredményeihez a távolsági és elővárosi vonatok egyaránt hozzájárultak.
A MÁV szakemberei azt mondják: a nagy távolságokat futó intercity vonatok pontosságát leíró statisztikai eredmények egy szempillantás alatt „lerombolhatók”. Kevés ilyen járat van ugyanis, ezért ha egy-egy közülük sokat késik, az a statisztikát is nagyban rontja – olvasható a cikkben. A tavalyi mélypont éppen júliusban volt, akkor az IC-k több mint 44 százaléka késett – tették hozzá.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
A hivatalosan is az ő nevén lévő 188 milliárd forintnál sokkal több pénze lehet Orbán Viktor vejének a Válasz Online számítása szerint.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.
Szombat óta újra fellángoltak a tiltakozások, vasárnap éjjel és hétő hajnalban a tüntetők több helyen barikádokat emeltek.
A HétköznaPI CSAlódások zenekar koncertjéről készült videón is ezzel a skandálással zártak a rajongók.