Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Mi történt a kecskeméti Mercedes-gyár avatóján? Riporterünk az ünnepélyes sajtótájékoztatón is ott volt.
„A gyártás a B-osztállyal (B-Klasse) kezdődik, és majd folytatódik a 4 ajtós kupéval” – mondta a gyár megnyitóján Dieter Zesche, a Daimler AG vezérigazgatója és a Mercedes Benz üzletág vezetője, aki szerint az új osztály kedvező piaci fogadtatását látva az eredetileg tervezett 2500 fős létszámot 3000-re kívánják emelni.
A B-Klasse iránti kereslet erős, már több mint 1100 rendelés érkezett. Eddig az A- és B- osztályt egy helyen, Ramstattban gyártották. Most már két helyen dolgoznak, optimálisan elosztva terheket. - mondta az üzletágvezető, aki azt is elárulta, hogy további három kompaktmodell is érkezik majd az A- és B-osztály mellett, de arról nem tett említést, hogy Kecskemét közülük vagy más modellek közül pontosan mit gyárthatnak majd.
A titokzatos 4 autós kupéról csak annyit lehet tudni, hogy a modellt 3 hét múlva, a pekingi autókiállításon mutatják be. És ha a gyártás itt megkezdődik, akkor „onnantól kezdve nem a magyar paprika lesz a legerősebb magyar exportcikk”.
„Nagyon optimisták vagyunk, és bízunk benne, hogy az eredmények nagyon pozitívak lesznek” – mondta Zesche, aki a darabszámok bővülése mellett a két modell variánsainak építésére is számít. Hibrid autók kecskeméti összeszerelését azonban belátható időn belül nem tervezik.
800 millió a gyár felépítésére
A Mercedes-kompaktautó új generációjának (B-osztály) gyártásába a Daimler 1,4 milliárd forintot invesztált, ebből 800 milliót eurót költöttek a gyár felépítésére és 600 milliót a már meglévő rastatti gyáregység bővítésére. A két gyár között logisztikai kapcsolat van: motor és egyéb alkatrészeket a Daimlet-Rail-Net segítségével szállítanak Kecskemétre. Zetsche méltatta a német és magyar mérnökök, munkások együttműködését a gyár felépítésében. 90 százalékban magyarok végezték az építőipari munkákat. 17 Magyarországon termelő cégre fognak egyelőre támaszkodni, de terveik között van az is, hogy további hazai beszállítót vonjanak be.
A munkavégzési folyamatok tökéletesen időzítettek, számítógéppel tervezték őket. "Rövid utak, harmonizált folyamatok, nincs semmi pocsékolás." - hangzott el. "Az ideális gyár csúcsminőséget szállít. A világon minden ötödik eladott autó német, Kecskeméten pedig ugyanazokat a standardokat alkalmazzák, amiket a többi német gyárban.
A Munka törvénykönyvét érintő módosításokra utalva Frank Klein, a kecskeméti gyár ügyvezetője elmondta azt is, hogy a kormánnyal összefogva tovább kívánják optimalizálni a munkaidő rugalmasságát, hogy még könnyebben tudjanak alkalmazni munkavállalókat. „Olyan rugalmassági eszköztárat akarunk, mint Németországban” – mondta az ügyvezető. Klein a – a németországinál lényegesen alacsonyabb – fizetéseket firtató kérdésre azt válaszolta, hogy a helyben szokásos jövedelmekből indulna ki.
A 2500 munkatársból 2100 a helyi dolgozó, hangoztatta az ügyvezető, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy 2009-ben az építési munkálatokkal egy időben oktatási központot is megnyitottak. A Mercedes duális szakképzést valósít meg a helyi kereskedelmi kamarával, az önkormányzattal és a helyi főiskolával együttműködésben, és ezen kívül is további fejlesztéseket terveznek az utóbbival.
A gyermekmentők is örülhetnek
Frank Klein, a kecskeméti gyár ügyvezetője az ünnepi hangulatra utalva közölte, hogy ezen a csütörtökön "történelmet írunk: kevesebb mint négy év alatt valóság lesz a 'Mercedes-Benz - made in Hungary'". A közleményben ehhez igazodik Zetsche mondandója is, aki köszönetet mond a beruházás létrejöttéhez nyújtott kormányzati és önkormányzati segítségért.
A sajtóanyagban az is olvasható, hogy a legelső kész autót el fogják árverezni és a bevételt a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatnak fogják felajánlani.
A Mercedes gyár bejárásáról készült riportunk a linkre kattintva olvasható.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Vasárnap hajnalban megvolt az eszkaláció, két nappal később a kapituláció is – nem így képzelnénk két atomhatalom háborúját. Irán megrogyott, de ennek a háborúnak valójában aligha van vége.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Alapesetben a harcsa félénk állat, azonban ha a fészkét védi vagy fenyegetve érzi magát, támadásba lendül.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.