Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A márciusi magyarországi inflációs számok arra engednek következtetni, hogy enyhül az év eleji ársokk - vélekedtek londoni felzárkózó piaci elemzők a múlt havi inflációs adatsor szerdai ismertetése után. A KSH adatai szerint márciusban a fogyasztói árak 5,5 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Februárban 5,9 százalékos éves inflációt mértek Magyarországon.
Az MTI előzetes felmérésbe bevont nagy londoni házak felzárkózó térségi szakértői 5,4-5,6 százalékos, teljes kosárra számolt tizenkét havi inflációt valószínűsítettek márciusra.
A szerdai adatismertetés után a 4cast nevű londoni pénzügyi-gazdasági elemzőcsoport felzárkózó térségi közgazdászai közölték: összességében úgy tűnik, hogy a gyenge forint, az áfa-emelés és a minimálbér emelése az idei első két hónapban okozott nagyobb ársokkot, de ennek márciusban már nem volt továbbgyűrűző hatása.
A cég elemzői szerint az inflációs kosár fő alkotóelemeinek többsége a vártnál kevésbé drágult és ez jó eséllyel "valamelyes megkönnyebbülést" jelent a jegybank monetáris tanácsának, mivel az alapszintű inflációs folyamat "nem annyira rossz", mint amilyenre a januári és februári számokból következtetni lehetett.
A 4cast elemzői szerint ugyanakkor a támogatások szűkítésével és adóemelésekkel járó további költségvetési kiigazítások lehetősége, a gyümölcsösöket ért fagykárok és "természetesen az olajárak" folytatódó inflációs nyomást okoznak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.