szerző:
MTI

A kormány a szocialisták vasútrombolásával ellentétben ésszerűsíti a tömegközlekedést, úgy, hogy felszámolja a párhuzamosságokat - reagált a Fidesz Lukács Zoltánnak, az MSZP frakcióvezető-helyettesének vasárnapi sajtótájékoztatójára, amelyen az ellenzéki politikus az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte.

A kormánypárt sajtóirodájának az MTI-hez eljuttatott közleménye hangsúlyozza: a vasúti szárnyvonalak bezárását ahogy a Gyurcsány-korszakban, úgy most sem támogatja a Fidesz.

Hozzáteszik, hogy ugyanakkor a működő vonalakon közlekedő járatok száma más kérdés. Üresen közlekedő járatok működtetése az emberek adóforintjainak elfogadhatatlan pazarlása; buszokat és vonatokat közlekedtetni ugyanazon az útvonalon, ugyanabban az időben nem ésszerű.

Élet a kivégzett Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon - galériánkért kattintson!
©

Az MSZP-s Lukács Zoltán sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy "az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében."

A MÁV-Start és a Volán-társaságok menetrendje vasárnap változott. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint az április 15-ei vasúti és autóbusz menetrendváltozás után a korábbiakhoz képest naponta összesen mintegy 410 vonat és 30 autóbusz nem közlekedik, a párhuzamos közlekedés megszüntetésével a buszokról utasforgalmat generálnak a vonatokra.

Az NFM vasárnap esteközölte: "az utasok számára az igényeikhez igazodó, a munkába és iskolába járáshoz megfelelő kínálatot biztosító vasúti és közúti szolgáltatások állnak rendelkezésre a menetrendi változások bevezetését követően is. A vonatközlekedés minden működő viszonylaton fennmaradt, a párhuzamos buszjáratok leállításával növekszik a fizetőképes kereslet a távolsági és elővárosi vasúti forgalomban".

Kivégzett vasútvonal

A 410 járatot érintő ésszerűsítéstől többmilliárd forintos megtakarítást remélnek, azonban nem mindenki ennyire optimista. A terv rendkívül súlyosan érintheti Nógrád megye, azon belül az Ipoly-völgy infrastruktúráját. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó, 1896 óta működő nagy múltú vonalon április 15-étől naponta már csak három vonat közlekedhet. Az új menetrendről kérdeztük Balassagyarmat polgármesterét és a vasútállomás dolgozóit. Kattintson a cikkért!

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Önnek egy rakás új értesítése érkezett

Önnek egy rakás új értesítése érkezett

Lakner: Nem hittem volna, de Orbánt utolérte a saját őszödi válsága

Lakner: Nem hittem volna, de Orbánt utolérte a saját őszödi válsága

Házi macskának néztek egy vadmacskát Somogyban, hamar feltűnt, hogy nem olyan kezes

Házi macskának néztek egy vadmacskát Somogyban, hamar feltűnt, hogy nem olyan kezes

384 lóerős és gázolajjal megy ez az új Audi S5

384 lóerős és gázolajjal megy ez az új Audi S5

Skót miniszterelnök: jövőre újabb függetlenségi népszavazást kell tartani

Skót miniszterelnök: jövőre újabb függetlenségi népszavazást kell tartani

Az én hetem: Parti Nagy Lajos smúzrémült martalócokat látott

Az én hetem: Parti Nagy Lajos smúzrémült martalócokat látott