Magyarázza a Fidesz a 410 vonatjárat törlését

A kormány a szocialisták vasútrombolásával ellentétben ésszerűsíti a tömegközlekedést, úgy, hogy felszámolja a párhuzamosságokat - reagált a Fidesz Lukács Zoltánnak, az MSZP frakcióvezető-helyettesének vasárnapi sajtótájékoztatójára, amelyen az ellenzéki politikus az új vasúti menetrend visszavonását és a felelős államtitkár lemondását követelte.

  • MTI MTI
Magyarázza a Fidesz a 410 vonatjárat törlését

A kormánypárt sajtóirodájának az MTI-hez eljuttatott közleménye hangsúlyozza: a vasúti szárnyvonalak bezárását ahogy a Gyurcsány-korszakban, úgy most sem támogatja a Fidesz.

Hozzáteszik, hogy ugyanakkor a működő vonalakon közlekedő járatok száma más kérdés. Üresen közlekedő járatok működtetése az emberek adóforintjainak elfogadhatatlan pazarlása; buszokat és vonatokat közlekedtetni ugyanazon az útvonalon, ugyanabban az időben nem ésszerű.

Élet a kivégzett Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalon - galériánkért kattintson!
Stiller Ákos

Az MSZP-s Lukács Zoltán sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott, hogy "az új menetrend a magyar vasúti közlekedés legnagyobb leépítése az újkori demokráciák történetében."

A MÁV-Start és a Volán-társaságok menetrendje vasárnap változott. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint az április 15-ei vasúti és autóbusz menetrendváltozás után a korábbiakhoz képest naponta összesen mintegy 410 vonat és 30 autóbusz nem közlekedik, a párhuzamos közlekedés megszüntetésével a buszokról utasforgalmat generálnak a vonatokra.

Az NFM vasárnap esteközölte: "az utasok számára az igényeikhez igazodó, a munkába és iskolába járáshoz megfelelő kínálatot biztosító vasúti és közúti szolgáltatások állnak rendelkezésre a menetrendi változások bevezetését követően is. A vonatközlekedés minden működő viszonylaton fennmaradt, a párhuzamos buszjáratok leállításával növekszik a fizetőképes kereslet a távolsági és elővárosi vasúti forgalomban".

Kivégzett vasútvonal

A 410 járatot érintő ésszerűsítéstől többmilliárd forintos megtakarítást remélnek, azonban nem mindenki ennyire optimista. A terv rendkívül súlyosan érintheti Nógrád megye, azon belül az Ipoly-völgy infrastruktúráját. A Balassagyarmat és Ipolytarnóc között húzódó, 1896 óta működő nagy múltú vonalon április 15-étől naponta már csak három vonat közlekedhet. Az új menetrendről kérdeztük Balassagyarmat polgármesterét és a vasútállomás dolgozóit. Kattintson a cikkért!

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.