Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az eredetileg becsült nettó 690 millió forint helyett nettó 888 millió forintért tervezi meg a nyertes konzorcium a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. által az 1-es és a 3-as villamos vonal korszerűsítéséhez és meghosszabbításához szükséges kiviteli tervek elkészítésére és a tervezői művezetésre kiírt nyílt közbeszerzést; az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A felhívásra egyetlen ajánlat érkezett, azt az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. (mint konzorciumvezető), továbbá a Főmterv Zrt., a Közlekedés Kft. és az ÚT-TESZT Kft. adta be. A konzorcium lett a nyertes.
A projekt uniós támogatású "az 1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztésének I. üteme, a budapesti körgyűrűs, kötöttpályás hálózat fejlesztésének részeként" című KÖZOP-program alapján.
A BKK a projekt részeként az 1-es villamos vonalán a Bécsi úti végállomás és a Kerepesi út között lecseréli a vágányokat, felsővezetékeket, illetve az energiaellátó hálózatot is. A Rákóczi hídon keresztül a vonalat három kilométerrel meghosszabbítják a Szerémi út - Hengermalom út útvonalon a Fehérvári útig, a Szerémi és Etele úti szakasz füvesített pályaként valósul meg. Új megállók létesülnek a Nádorkerti útnál, a Budafoki útnál, a Hauszmann Alajos utcánál, a Hengermalom és a Fehérvári útnál.
A meglévő és a tervezett szakaszokon valamennyi peron teljesen átépül, alacsonypadlós villamosok fogadására alakítják át, új perontetők és utastájékoztató rendszer épül ki.
A 3-as villamos vonalán teljes pályarekonstrukció lesz a Mexikói úton, az Erzsébet királyné útján, a Fehér úton, az Éles sarok térségében, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Üllői útnál. A teljes vonalon megújulnak a keresztező utak átjárói, a peronok, a felsővezeték, az energiaellátási hálózat is, a jelzőlámpás csomópontokban pedig áthangolják a lámpákat úgy, hogy a Nagykörúthoz hasonlóan a villamosokat részesítik előnyben.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.