Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Nyár elejétől fokozatosan megnyitják a forgalom előtt az M0-s autóút új pályáját az M6-os sztrádától Törökbálintig. Az útavatás pontos időpontja még nincs meg – írja a Népszabadság. Az autósoknak azonban egyelőre két-két sávval kell beérniük, az új betonburkolat mellett futó régi aszfaltot fel kell ugyanis újítani.
Az állami beruházónál már készülnek a fővárost délről elkerülő gyorsforgalmi út 11 milliárd forintból megépült új pályájának megnyitására. Várhatóan júniustól használhatják majd a járművek az M6-os autópálya diósdi becsatlakozásától a törökbálinti M7-es csomópontig vezető, betonból épült sávokat.
Az 1994 tavaszán átadott négy elhasználódott sávot pedig őszig felújítják. A lap úgy tudja: a felújításra tavaly év végén kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő néhány napon belül kihirdeti.
A már elfogadott menetrend szerint az M6-os autópálya irányából az M1-es felé tartó gépkocsikat a felújítás első ütemében átterelik az új betonpályára. Eközben az ellenkező irányban közlekedők számára nem változik semmi.
A nyár közepén induló második ütemben az M1-es felől az M6-os felé autózókat a régi pálya már felújított, illetve az új betonburkolat legbelső sávjára vezetik. Vagyis az ellenkező irányban haladók három sávjából a legbelsőn megfordul a közlekedés iránya. Az új terelés kialakítása után az útépítők belevágnak a régi aszfaltburkolat két jobboldali sávjának a rendbetételébe.
Ha ezzel végeztek, minden a helyére kerül: az M0-s elsőként autópályává szélesített szakaszán a várakozások szerint szeptembertől léphet életbe a végleges forgalmi rend. A kocsik mindkét irányban három forgalmi sávon haladhatnak, és rendelkezésükre állnak majd a leállósávok is.
Később megépítik a második pályát az M6-os autópályától az M0-s keleti szektorának M5-nél lévő végpontjáig, a tervek szerint 2013 nyarára.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Teljes kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást, ahol végül a szervezők szerint 200 ezren voltak.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Tisza 46, Fidesz 35. A Mi Hazánk mellett a DK is bejutna.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.