Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Nyár elejétől fokozatosan megnyitják a forgalom előtt az M0-s autóút új pályáját az M6-os sztrádától Törökbálintig. Az útavatás pontos időpontja még nincs meg – írja a Népszabadság. Az autósoknak azonban egyelőre két-két sávval kell beérniük, az új betonburkolat mellett futó régi aszfaltot fel kell ugyanis újítani.
Az állami beruházónál már készülnek a fővárost délről elkerülő gyorsforgalmi út 11 milliárd forintból megépült új pályájának megnyitására. Várhatóan júniustól használhatják majd a járművek az M6-os autópálya diósdi becsatlakozásától a törökbálinti M7-es csomópontig vezető, betonból épült sávokat.
Az 1994 tavaszán átadott négy elhasználódott sávot pedig őszig felújítják. A lap úgy tudja: a felújításra tavaly év végén kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő néhány napon belül kihirdeti.
A már elfogadott menetrend szerint az M6-os autópálya irányából az M1-es felé tartó gépkocsikat a felújítás első ütemében átterelik az új betonpályára. Eközben az ellenkező irányban közlekedők számára nem változik semmi.
A nyár közepén induló második ütemben az M1-es felől az M6-os felé autózókat a régi pálya már felújított, illetve az új betonburkolat legbelső sávjára vezetik. Vagyis az ellenkező irányban haladók három sávjából a legbelsőn megfordul a közlekedés iránya. Az új terelés kialakítása után az útépítők belevágnak a régi aszfaltburkolat két jobboldali sávjának a rendbetételébe.
Ha ezzel végeztek, minden a helyére kerül: az M0-s elsőként autópályává szélesített szakaszán a várakozások szerint szeptembertől léphet életbe a végleges forgalmi rend. A kocsik mindkét irányban három forgalmi sávon haladhatnak, és rendelkezésükre állnak majd a leállósávok is.
Később megépítik a második pályát az M6-os autópályától az M0-s keleti szektorának M5-nél lévő végpontjáig, a tervek szerint 2013 nyarára.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Batházi Tamás szerint Wladár Sándornak szexuális viszonya volt a húsz éve elhunyt, hírhedten keménykezű Széchy Tamással.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.