Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Eltökélt a MÁV szervezeti átalakításában, és ebben a munkában maga mögött tudhatja a kormány támogatását - mondta a Magyar Nemzetnek Dávid Ilona. A MÁV közelmúltban kinevezett elnök-vezérigazgatója a lapnak adott nyilatkozata szerint vállalja a konfliktusokat, mert az a célja, hogy másfél év alatt jó irányba fordítsa a folyamatokat.
"Adminisztrációra, bérszámfejtésre, könyvelésre továbbra is szükség lesz. Abban azonban biztos vagyok, hogy a jelenlegi vezetői szintek mindegyikére nincs szükség" - válaszolta a lap keddi számában közölt interjúban arra a kérdésre, nekilátnak-e a sokat emlegetett vízfej megcsapolásának.
A jelentős létszámcsökkentés az elnök-vezérigazgató szerint nem cél. Ellenkezőleg, vannak olyan területek, ahol több emberre lesz szükség, mint most. Például a jegyvizsgálók és az utasok biztonsága érdekében utaskísérő személyzetet terveznek a vonatokra, rendészeket a pályaudvarokra. A pályamunkások feladata sem lesz kevesebb - mondta.
A leánycégek tevékenységét átvilágítják, megvizsgálják, hogy amit végeznek, az hogyan kapcsolódik a személyszállításhoz vagy a pálya fenntartásához. Ha ezzel végeznek, akkor döntenek arról, mely cégekre, tevékenységekre lesz a jövőben szükség.
Az új járművek beszerzését firtató kérdésre Dávid Ilona kifejtette: előbb szeretnék megvizsgálni, hogy a rendelkezésre álló korszerű motorvonatokat a leghatékonyabb módon használják-e, vagy esetleg több járat ellátására is képesek lennének, mint most. Úgy vélekedett, hogy ebben jelentős tartalékok vannak.
Pillanatnyilag nincs olyan uniós forrás, amelyet új járművek beszerzésére lehetne fordítani. Jelenleg az IC plusz program áll rendelkezésre, amelynek keretében két személyvagon-prototípus készül el a MÁV-Gépészet szolnoki üzemében. Folynak egyeztetések IC-kocsik felújításáról is - mondta az elnök-vezérigazgató.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.