Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Elemzők szerint egyelőre nem lehet megítélni a bankadó esetleges korábbi kivezetésének reálgazdasági hatásait, azonban abban egyetértenek, hogy a bankadó és a tranzakciós illeték párhuzamos jelenléte már meghaladná a bankok teherviselő képességét.
Orbán Viktor miniszterelnök kedden Bécsben egy kamarai rendezvényen egy kérdésre válaszolva úgy fogalmazott: könnyen lehet, hogy 2013. január 1-jével a bankadót nemcsak a megállapodás szerinti mértékig, hanem teljesen kivezetik az adórendszerből, és megjelenik helyette a pénzügyi tranzakciós illeték, amelynek részleteiről még tárgyalnak. A kormány korábban úgy döntött, 2013 elejétől a bankadó fele marad a rendszerben, 2014-től pedig ez az adó megszűnik.
Török Zoltán, a Raiffeisen Bank vezető elemzője a miniszterelnök kijelentése kapcsán az MTI megkeresésére kifejtette: jövőre már nem érintené annyira drasztikusan a hitelintézeteket a bankadó, mint a korábbi években, de a tranzakciós adóval együtt már meghaladná a lehetőségeiket. Az eredeti tervek szerint a bankadó felét vezette volna ki a kormány a jövő évtől, de Török Zoltán ezzel kapcsolatban megjegyezte: miután a végtörlesztés és az árfolyamrögzítés költségeinek egy részét le lehetne írni ebből az adóból, így már nem lenne olyan brutális, mint az előző három évben volt.
Még kérdéses, hogy a tranzakciós illetékből mennyi terheli majd a bankokat, és mennyit háríthatnak át az ügyfelekre, de az biztos, hogy a kétféle adó együtt már meghaladná a teherviselő képességüket - mutatott rá az elemző. Más szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy amíg a pénzügyi tranzakciós illeték részletei - például az abból várt költségvetési bevétel - nem ismertek, addig nem lehet megítélni a bankadó kivezetésének reálgazdasági hatásait.
Ha például csak a tranzakciós illeték marad, és abból - a jelenlegi terveknek megfelelően - 130 milliárd forintos bevétellel számol a kormány jövőre, akkor pozitív hatása lehet a hitelezésre a bankadó kivezetésének. Ez a hatás ugyanakkor nem érvényesülne, ha magasabb bevételre lenne szükség a tranzakciós illetékből a bankadó kiesése miatt – mondták elemzők. Hozzátették: a bankadó esetleges kivezetése miatt keletkező költségvetési lyukat egyébként is be kell tömni.
Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter május elején beszélt arról, hogy várakozásaik szerint 2013-ra olyan együttműködést tudnak kialakítani a magyarországi bankrendszerrel, amellyel elkerülheti a szektor a bankadó megfizetését.
A nemzetgazdasági miniszter akkor azt mondta: amennyiben a bankok bővítik a hitelezést, azt leírhatják a bankadóból, így a hitelezés megfelelő növelésével akár el is tűnhet jövőre az idei 120 milliárd felét kitevő bankadó.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.