Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Valószínűleg nem esik vissza újra a német autók iránti kereslet az euróövezet válság miatt úgy, mint 2008-ban – legalább is erre számít a német autóipari szakmai képviseleti szervezet, a VDA.
A német autógyárak 90 százalékos kapacitáskihasználtsággal dolgoztak az első félévben. Az adósságválsággal sújtott országok, Olaszország, Spanyolország, Portugália és Görögország csak egy ötödét teszik ki a nyugat-európai autópiacnak – mondta a Süddeutsche Zeitungnak Matthias Wissmann, a VDA (Verband der Automobilindustrie) elnöke.
A VDA idén öt százalék körüli forgalomcsökkenésre számít a nyugat-európai autópiacon. "Ezzel párhuzamosan azonban lendületesen növekszik az Egyesült Államok piaca és még Kína is" - mutatott rá. A világpiaci forgalom 2012-ben négy százalékkal növekedhet.
A VDA elnöke elmondta, hogy a német autóexport körülbelül 70 százaléka az euróövezeten kívüli régiókba irányul, az euró-válság következményei ezért főként az Európára összpontosító márkákat érintik, például az Opel, a Peugeot és a Fiat autógyárakat, valamint a Ford európai leányvállalatát.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A politológus a gyorselemzésében arra utal, hogy a miniszterelnök nem igazán tudja vagy akarja a helyükön kezelni a választási felméréseket.
A külügyminiszter szerint a testületet „kicsinyes politikai bosszú” motiválja.