Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Nem működik megfelelően az európai tőkepiac az euróövezet lassú és bonyolult döntéshozatali mechanizmusa miatt és ez teszi támadhatóvá a gyenge pontokat - fejtette ki Luis de Guindos spanyol gazdasági miniszter a La Vanguardia napilapnak adott interjúban.
"A tagállamok nem vásárolják egymás kötvényeit a valutaunióban, gyakorlatilag kizárólag olasz befektetők érdeklődnek olasz kötvények iránt" - mutatott rá a miniszter, hozzátéve, hogy "hasonló a helyzet Franciaországban és Spanyolországban is".
Az euróövezet sokkal jobb pénzügyi fundamentumokkal rendelkezik mint az Egyesült Államok, Nagy-Britannia vagy Japán, ami Luis de Guindos szerint arra utal, hogy valójában belső problémáról van szó. "A döntéshozatali folyamat az euróövezetben lassú és komplikált. A nemzetközi befektetők ezért tudják megtámadni a gyenge pontokat, jelenleg Olaszországot és Spanyolországot, de később majd másokat is" - mondta.
A lakáspiaci problémák, a bankrendszer nehézségei és a magas adósság ellenére is a spanyol gazdaság képes önmagát finanszírozni és nem lesz szüksége mentőcsomagra - hangsúlyozta Luis de Guindos interjúban. "A (spanyol) fizetőképességgel szemben támasztott kételyek nagy kárt okoznak nekünk és megnehezítik számunkra az adósságszolgálatot. Spanyolország azonban versenyképes ország" - mondta a miniszter. "A gazdaságban van növekedési potenciál" - tette hozzá.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.