A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Ősszel kerül a parlament elé az elektronikus útdíjról szóló törvény, a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek jövő évtől több, mint 6300 kilométernyi gyorsforgalmi és fő közlekedési útszakaszon fizethetik majd a díjat. A kormány már a rendszer első félévi működése alatt 75 milliárdos bevétellel számol, annak ellenére, hogy a rendszer bevezetését csak jövő júliusra tervezik és nem biztos, hogy az elsőre teljesen kiforottra sikerül.
Az ősszel kerül az országgyűlés elé az elektronikus útdíjrendszer bevezetéséről szóló törvény. Ezt Németh Lászlóné fejlesztési miniszter közölte írásbeli válaszában Jávor Benedek LMP-s frakcióvezetővel, aki július végén arról érdeklődött, hogy megalapozottan dönt-e a kormány az útdíjról.
A miniszterasszony válasza szerint a kormány a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek számára tervezi bevezetni a díjfizetést a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat lakott területen kívüli szakaszain. A 2012. évi hálózaton ez összesen 6.318 km díjköteles úthosszt jelent. A válaszban Németh Lászlóné kitér arra is, hogy megvizsgálták a díjfizetés teljes úthálózatra történő kiterjesztését is, az alsóbbrendű összekötő és bekötő utakon
a díjszedést egyelőre ugyanakkor nem tervezik. A díjszedési technológia fejlődésével azonban nem zárja ki a kormány, hogy a "használó és szennyező fizet" elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen. Az alacsonyabb rendű közutakon egyelőre csak a forgalmat figyelik, és ha ezekre áttevődik a díjköteles utakat elkerülő forgalom, akkor ott korlátozásokat vezetnek majd be.
Az Állami Autópálya Kezelőnek (ÁKK) - a kormány által a projekt megvalósításával megbízott szervezetnek - így alig fél éve maradt a közbeszerzés lebonyolítására, a pénzügyi, műszaki feltételek megteremtésére, és végül a rendszer beüzemelésére. Ha csúszik a határidő, akkor csúsznak a költségvetési bevételek is, így újabb lyukak keletkezhetnek a már így is megtántorodott 2013-as költségvetési tervezeten.
A személygépkocsik számára egyelőre továbbra is marad az e-matricás rendszer, 10 napos, hónapos és éves opcióval.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.