Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Ősszel kerül a parlament elé az elektronikus útdíjról szóló törvény, a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek jövő évtől több, mint 6300 kilométernyi gyorsforgalmi és fő közlekedési útszakaszon fizethetik majd a díjat. A kormány már a rendszer első félévi működése alatt 75 milliárdos bevétellel számol, annak ellenére, hogy a rendszer bevezetését csak jövő júliusra tervezik és nem biztos, hogy az elsőre teljesen kiforottra sikerül.
Az ősszel kerül az országgyűlés elé az elektronikus útdíjrendszer bevezetéséről szóló törvény. Ezt Németh Lászlóné fejlesztési miniszter közölte írásbeli válaszában Jávor Benedek LMP-s frakcióvezetővel, aki július végén arról érdeklődött, hogy megalapozottan dönt-e a kormány az útdíjról.
A miniszterasszony válasza szerint a kormány a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek számára tervezi bevezetni a díjfizetést a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat lakott területen kívüli szakaszain. A 2012. évi hálózaton ez összesen 6.318 km díjköteles úthosszt jelent. A válaszban Németh Lászlóné kitér arra is, hogy megvizsgálták a díjfizetés teljes úthálózatra történő kiterjesztését is, az alsóbbrendű összekötő és bekötő utakon
a díjszedést egyelőre ugyanakkor nem tervezik. A díjszedési technológia fejlődésével azonban nem zárja ki a kormány, hogy a "használó és szennyező fizet" elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen. Az alacsonyabb rendű közutakon egyelőre csak a forgalmat figyelik, és ha ezekre áttevődik a díjköteles utakat elkerülő forgalom, akkor ott korlátozásokat vezetnek majd be.
Az Állami Autópálya Kezelőnek (ÁKK) - a kormány által a projekt megvalósításával megbízott szervezetnek - így alig fél éve maradt a közbeszerzés lebonyolítására, a pénzügyi, műszaki feltételek megteremtésére, és végül a rendszer beüzemelésére. Ha csúszik a határidő, akkor csúsznak a költségvetési bevételek is, így újabb lyukak keletkezhetnek a már így is megtántorodott 2013-as költségvetési tervezeten.
A személygépkocsik számára egyelőre továbbra is marad az e-matricás rendszer, 10 napos, hónapos és éves opcióval.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Egy ambíciózus igazgató és a lelkes, jól felkészült tantestület bárhol alkalmazható, példaértékű iskolai modellt dolgozott ki és vezetett be Tarnabodon. Riport.
Magyar Péter felemelkedése önmagában csak az egyik oka annak, hogy a miniszterelnök alatt szemlátomást inog a szék.
A legnagyobb orosz aranybányászati cég is Konsztantyin Sztrukové volt.
A tervet Magyarországra szabták.
A miniszter beszélt Tiborcz Ferrarijáról és a Pride-ról is.