Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Ősszel kerül a parlament elé az elektronikus útdíjról szóló törvény, a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek jövő évtől több, mint 6300 kilométernyi gyorsforgalmi és fő közlekedési útszakaszon fizethetik majd a díjat. A kormány már a rendszer első félévi működése alatt 75 milliárdos bevétellel számol, annak ellenére, hogy a rendszer bevezetését csak jövő júliusra tervezik és nem biztos, hogy az elsőre teljesen kiforottra sikerül.
Az ősszel kerül az országgyűlés elé az elektronikus útdíjrendszer bevezetéséről szóló törvény. Ezt Németh Lászlóné fejlesztési miniszter közölte írásbeli válaszában Jávor Benedek LMP-s frakcióvezetővel, aki július végén arról érdeklődött, hogy megalapozottan dönt-e a kormány az útdíjról.
A miniszterasszony válasza szerint a kormány a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek számára tervezi bevezetni a díjfizetést a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat lakott területen kívüli szakaszain. A 2012. évi hálózaton ez összesen 6.318 km díjköteles úthosszt jelent. A válaszban Németh Lászlóné kitér arra is, hogy megvizsgálták a díjfizetés teljes úthálózatra történő kiterjesztését is, az alsóbbrendű összekötő és bekötő utakon
a díjszedést egyelőre ugyanakkor nem tervezik. A díjszedési technológia fejlődésével azonban nem zárja ki a kormány, hogy a "használó és szennyező fizet" elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen. Az alacsonyabb rendű közutakon egyelőre csak a forgalmat figyelik, és ha ezekre áttevődik a díjköteles utakat elkerülő forgalom, akkor ott korlátozásokat vezetnek majd be.
Az Állami Autópálya Kezelőnek (ÁKK) - a kormány által a projekt megvalósításával megbízott szervezetnek - így alig fél éve maradt a közbeszerzés lebonyolítására, a pénzügyi, műszaki feltételek megteremtésére, és végül a rendszer beüzemelésére. Ha csúszik a határidő, akkor csúsznak a költségvetési bevételek is, így újabb lyukak keletkezhetnek a már így is megtántorodott 2013-as költségvetési tervezeten.
A személygépkocsik számára egyelőre továbbra is marad az e-matricás rendszer, 10 napos, hónapos és éves opcióval.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.