szerző:
hvg.hu

Ősszel kerül a parlament elé az elektronikus útdíjról szóló törvény, a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek jövő évtől több, mint 6300 kilométernyi gyorsforgalmi és fő közlekedési útszakaszon fizethetik majd a díjat. A kormány már a rendszer első félévi működése alatt 75 milliárdos bevétellel számol, annak ellenére, hogy a rendszer bevezetését csak jövő júliusra tervezik és nem biztos, hogy az elsőre teljesen kiforottra sikerül.

Az ősszel kerül az országgyűlés elé az elektronikus útdíjrendszer bevezetéséről szóló törvény. Ezt Németh Lászlóné fejlesztési miniszter közölte írásbeli válaszában Jávor Benedek LMP-s frakcióvezetővel, aki július végén arról érdeklődött, hogy megalapozottan dönt-e a kormány az útdíjról.

A miniszterasszony válasza szerint a kormány a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek számára tervezi bevezetni a díjfizetést a gyorsforgalmi utakon, valamint az országos közúthálózat lakott területen kívüli szakaszain. A 2012. évi hálózaton ez összesen 6.318 km díjköteles úthosszt jelent. A válaszban Németh Lászlóné kitér arra is, hogy megvizsgálták a díjfizetés teljes úthálózatra történő kiterjesztését is, az alsóbbrendű összekötő és bekötő utakon
a díjszedést egyelőre ugyanakkor nem tervezik. A díjszedési technológia fejlődésével azonban nem zárja ki a kormány, hogy a "használó és szennyező fizet" elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen. Az alacsonyabb rendű közutakon egyelőre csak a forgalmat figyelik, és ha ezekre áttevődik a díjköteles utakat elkerülő forgalom, akkor ott korlátozásokat vezetnek majd be.

Az Állami Autópálya Kezelőnek (ÁKK) - a kormány által a projekt megvalósításával megbízott szervezetnek - így alig fél éve maradt a közbeszerzés lebonyolítására, a pénzügyi, műszaki feltételek megteremtésére, és végül a rendszer beüzemelésére. Ha csúszik a határidő, akkor csúsznak a költségvetési bevételek is, így újabb lyukak keletkezhetnek a már így is megtántorodott 2013-as költségvetési tervezeten.

A személygépkocsik számára egyelőre továbbra is marad az e-matricás rendszer, 10 napos, hónapos és éves opcióval.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Büszkélkednek az oroszok: már csak a GDP 20 százalékát adja a feketegazdaság

Büszkélkednek az oroszok: már csak a GDP 20 százalékát adja a feketegazdaság

Oroszoknak kedvező, de kockázatos változás jöhet Paks II.-nél

Oroszoknak kedvező, de kockázatos változás jöhet Paks II.-nél

Utolérte a Huawei tavalyi telefonjait a Samsung a Galaxy S10+ kamerájával

Utolérte a Huawei tavalyi telefonjait a Samsung a Galaxy S10+ kamerájával

Jut elég hely mindenkinek az új kiskunhalasi börtönben

Jut elég hely mindenkinek az új kiskunhalasi börtönben

Megrövidíti az életet az egyik legfelkapottabb étrend

Megrövidíti az életet az egyik legfelkapottabb étrend

Hetekre bezárják a Keleti pályaudvart

Hetekre bezárják a Keleti pályaudvart