Olcsóbb vonatjegyet hozott a vasúti privatizáció Olaszországban

Csökkenő jegyárakat hozott az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja. Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopol helyzetben levő Trenitalia és a nagysebességű vasúthálózaton április 28-tól működő NTV társaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.

  • MTI MTI
Olcsóbb vonatjegyet hozott a vasúti privatizáció Olaszországban

Eredményeik szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma-Milánó közötti majdnem hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait. 

Az NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma-Milánó és a Róma-Nápoly közötti távon kezdte meg működését. A társaság Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek.  

Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját, és azt mondta, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagysebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.

Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma-Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot 3 óra alatt járja meg. 

A nagysebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal - álapította meg az Altroconsumo.   

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.