Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Csökkenő jegyárakat hozott az olaszországi nagysebességű vasúti hálózat privatizációja. Az olasz államvasutak utódjaként sokáig monopol helyzetben levő Trenitalia és a nagysebességű vasúthálózaton április 28-tól működő NTV társaság versenyét vizsgálta meg az Altroconsumo fogyasztóvédő egyesület az első három hónapban.
Eredményeik szerint a konkurencia jót tett az utasoknak: a Róma-Milánó közötti majdnem hatszáz kilométeres szakaszon június elején a két vasúti társaság jegyeinek árai között átlagosan 16 euró volt a különbség, ez július elejére a felére süllyedt, miután a Trenitalia csökkentette az árait.
Az NTV a legnagyobb utasforgalmat számláló Róma-Milánó és a Róma-Nápoly közötti távon kezdte meg működését. A társaság Italo nevű szerelvényei a Trenitalia Frecciarossa járataival versenyeznek.
Gianfranco Battisti, a Trenitalia utasforgalmi felelőse kétségbe vonta a fogyasztóvédők felmérésének tudományos alapját, és azt mondta, hogy a The Financial Times brit gazdasági napilap szerint a nagysebességű járatokon a Trenitalia nyújtja a legmagasabb szintű szolgáltatást egész Európában.
Az NTV nem titkolt célja a Trenitalia utasainak elhódítása. A vasúti társaság bejelentette, hogy az Italo augusztus 26-tól a 600 kilométer körüli Róma-Milánó távolságot 2 óra 45 perc alatt teszi meg napi hat járattal. A Frecciarossa ugyanezt a távot 3 óra alatt járja meg.
A nagysebességű vasút a gépjármű- és légi forgalmat is helyettesítette Olaszországban, ahol az idei nyáron 21 millióan mentek nyaralni vasúttal - álapította meg az Altroconsumo.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Isten kiválasztott népének tartják magukat, talán másfél millióan lehetnek, az egyik legnagyobb diaszpórájuk Dél-Amerikában van, a zsidók a legjobb barátaik és gyanakodva néznek a megjuhászodott dzsihádistákra, akik Szíriát vezetik.
Kedden a szerbekkel küzdünk meg a döntőbe jutásért.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Az USA közéletének legnagyobb sztorija végzetes is lehet az amerikai elnök számára.
Új EUrologus podcast epizód.
A magyar űrhajós edz, hogy visszanyerje a formáját.
Ketrecharcosok Klubja.