Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Már nem az a kérdés, hogy drágulnak-e itthon az élelmiszerek, hanem az, hogy mennyivel. Becslések szerint 20-25 százalékos lehet a drágulás mértéke, és ez a legtöbb családot felkészületlenül éri majd. Tudatosabb tervezéssel és okos fogyasztói magatartással ugyanakkor mérsékelhetjük az árak növekedésének hatását.
Komoly élelmiszer-áremelkedéssel számolhatunk a következő hónapokban Európában és azon belül Magyarországon is - írja a penzcentrum.hu. Az akár 20-25 százalékos áremelkedés a családok jelentős részét felkészületlenül érheti.
Az árdrágulásnak elsősorban az idei aszályos időjárás az oka, kevesebb gabona termett a szokásosnál az egész kontinensen. Komoly mértékben drágulhatnak a zöldségek, gyümölcsök, év végére 200 forint lehet a krumpli kilója, az alma bolti ára meghaladhatja a 300 forint/kilogrammot. A tej literje is 20-25 százalékkal kerülhet majd többe, a baromfi- és sertéshús ára is hasonló emelkedésnek indulhat.
A magyar családoknak azért is okoz majd problémát ez az áremelkedés, mivel már most is jövedelmük nagyobbik részét felélik, így egy áremelés után vagy kevesebbet, vagy egy gyengébb minőségű terméket fognak tudni csak a boltok polcairól leemelni. A családok emellett úgy reagálhatnak majd az élelmiszerek drágulására, hogy a húskészítmények fogyasztását csökkentik, vagy olcsóbb helyettesítő termékek vásárlásával próbálják egyensúlyba hozni a családi büdzsét.
Az árak elszabadulása ugyanakkor tudatosabb vásárlásra is ösztönözheti a fogyasztókat, ez azonban inkább egy hosszabb távra szóló életforma. Érdemes tartalékolni szezonális zöldségekből, akár befőzés segítségével több évre feltölteni az éléskamrát, amikor olcsóbbak a gyümölcsök. Emellett hosszú távú költségcsökkentést eredményezhet még az is, ha rokonainkkal, barátainkkal vásárlóközösségeket alakítunk ki, és együtt vásárolunk meg egy egész sertést például.
További tudatos fogyasztói magatartásformákról olvasóink a penzcentrum.hu cikkében böngészhetnek.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Julianne Moore és az Eufóriából vagy A Fehér Lótuszból ismert Sydney Sweeney nem egy érzékeny drámában, hanem egy véres thrillerben járják körül a kérdést. Kritika.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.