Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Alba Airport Kft. szerint a börgöndi repülőtér kapcsán kialakult késedelemért a cég nem felelős, az a légtér kijelölését tartalmazó jogszabály jelentős késése és a székesfehérvári önkormányzat bizonyos mulasztásai miatt alakult ki - derül ki a cégnek az MTI-hez eljuttatott vasárnapi közleményéből.
Az Alba Airport Kft. és Székesfehérvár önkormányzata között a börgöndi repülőtérrel kapcsolatos szerződés teljesítése során összetett jogi helyzet alakult ki, amelyről az érintett felek véleménye eltérő. A beruházó Alba Airport Kft. mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legrövidebb idő alatt közös álláspontot alakítson ki az önkormányzattal - szögezik le a közleményben. Hozzáteszik: a légtér kijelölését tartalmazó jogszabály jelentős késedelemmel született meg, ami vis maior helyzetet alakított ki, valamint Székesfehérvár önkormányzata is elmulasztott bizonyos szükséges hozzájárulásokat megadni, amelyek a projekt megvalósításának megkezdését akadályozták.
A csúszás eredményeként az Alba Airport megvalósításának lehetősége a gazdasági válság és a Malév végzetes meggyengülése, majd csődje, valamint az ebből következő piaci változások (Ferihegy I. terminál bezárása) időszakára tolódott, mely időszakban az építkezés finanszírozása kormányzati támogatás nélkül nem megvalósítható - áll a közleményben. A beruházás előkészítése eddig nagyságrendileg kétmilliárd forintba került, és a cég megszerezte azt a mintegy 100 engedélyt, beleértve a kiviteli terveket, amely egy nemzetközi repülőtér létesítéséhez szükséges. Az Alba Airport Kft. és tulajdonosai továbbra is meg vannak győződve arról, hogy a magyar gazdaság növekedési pályára állását követően a nem túl távoli jövőben Magyarország második legnagyobb repülőtere jöhet létre Börgöndön, amely jelentősen hozzájárulhat mind a régió, mind az ország gazdaságának fejlődéséhez.
Székesfehérvár önkormányzata pénteki közgyűlésén döntött úgy, hogy visszakéri a börgöndi repülőtér területét a Biggeorge's-NV Zrt. befektető cégtől. Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester a zárt ülésen meghozott döntés indokaként elmondta: évek óta nem történt semmilyen érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, az építkezést el sem kezdte az Alba Airport Kft. A településvezető kijelentette, tovább tárgyalnának a befektetővel, peren kívül szeretnének megállapodni, elkerülve ezzel az évekig tartó pereskedést. Azt kérik a cégtől, hogy a repülőteret és a mellette ipari parkká átminősített területet térítésmentesen adja vissza. Ez egyben a felek közötti elszámolást is jelentené, vagyis nem lenne további követelésük egymással szemben.
Cser-Palkovics András hozzátette: amennyiben nem sikerül megegyezniük, akkor megteszik a szükséges jogi lépéseket, elsősorban az elmaradt beruházás miatti kötbérigényt kívánják érvényesíteni. A börgöndi repülőtér egy korábbi katonai repülőtér helyén, összesen 300 hektárnyi területen valósult volna meg az eredeti tervek szerint mintegy 15 milliárd forintos költséggel. 2008 szeptemberében arról tájékoztatta a Biggeorge's-NV Zrt. az MTI-t, hogy megindulhat az építkezés az Alba Airporton, miután a nemzetközi repülőtér megkapta a jogerős létesítési engedélyt. Az akkori tájékoztatás szerint 2010 első felében nyílt volna meg a nemzetközi repülőtér, amely elsősorban fapados és charter gépeket szolgált volna ki. A cég eredeti tervei szerint az Alba Airport lett volna Ferihegy után az ország második legnagyobb légikikötője. A jobb kihasználtság és a biztosabb megtérülés érdekében a légikikötő mellett mintegy 110 hektáron üzleti és ipari parkot létesítettek volna. A repülőtér egy korábbi nyilatkozat szerint üzembe helyezésekor 300, a második ütemben tervezett logisztikai bázis és technológiai park létrehozását követően további 700 munkahelyet biztosított volna. Az Alba Airport Kft. részben a székesfehérvári és az abai önkormányzat, illetve a Biggeorge's-NV Zrt. tulajdona.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.