Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint az Európai Bizottság nyitott kapukat dönget, amikor azt kéri a magyar kormánytól, hogy 2013. január elsejével vezesse ki teljes egészében az átmeneti jelleggel bevezetett, egyes ágazatokat - így a kiskereskedelmet és a telekommunikációs szektort - terhelő különadókat.
A szaktárca azután küldött közleményt az MTI-nek, hogy az Európai Bizottság szerdán hivatalosan felszólította Magyarországot, hogy két hónapon belül változtassa meg a kiskereskedelmi és a távközlési ágazatra vonatkozó különadókról szóló jogszabályát, különben az Európai Bíróság elé terjesztheti az ügyeket.
A magyar kormány ettől a kéréstől függetlenül, korábbi elhatározásához híven 2013. január elsejével teljes egészében megszünteti az átmeneti jelleggel bevezetett, egyes ágazatokat - így a kiskereskedelmet és a telekommunikációs szektort - terhelő különadókat. Ugyanakkor a magyar kormány meg van győződve arról, hogy a hatályos magyar szabályozás teljes mértékben összhangban áll az uniós joggal - áll a közleményben.
A gazdasági tárca hangsúlyozza azt is, hogy a kormány az adórendszer átalakítása során emellett olyan adónemek bevezetéséről döntött, amelyek hosszú távon is kiszámíthatóvá teszik az államháztartást, továbbá illeszkednek azon elképzeléséhez, hogy az adóterhelés súlypontja a jövedelmeket terhelő adókról egyre inkább a fogyasztási, forgalmi típusú, illetve a káros externáliákat terhelő adókra helyeződjön át.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.