Kiszervezi védelmi ipari érdekeltségeit a magyar állam
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Átlagosan 6 százalékkal emelkedett az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikum fogyasztói ára Magyarországon az idei harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához viszonyítva a Nielsen legfrissebb felmérése szerint.
A piackutató vállalat az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében ismerteti: a magyarországi áremelkedés Európában a második legnagyobb mértékű drágulás a törökországi 12 százalék után, míg az európai átlag 3,5 százalék. Európában lassul az árak növekedési üteme: az idei második negyedévben 4,2 százalék, míg az első negyedévben még plusz 4,5 százalékos volt a drágulás éves összevetésben.
Élelmiszerből, háztartási vegyi áruból és kozmetikumból 4 százalékkal volt magasabb a kiskereskedelem bevétele Magyarországon a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez Európában az ötödik legnagyobb növekedési ütem; az európai átlag 3,1 százalék.
A mennyiséget tekintve ugyanebben az időszakban Magyarországgal együtt nyolc európai országban csökkent a napi fogyasztási cikkek bolti forgalma. Magyarországon az eladások átlagosan 2 százalékos csökkenését regisztrálta a Nielsen - derül ki a közleményből. Ezt meghaladó mértékben, 3-5 százalékkal kevesebb árut adtak el Csehországban, Görögországban és Portugáliában. Az európai átlag mínusz 0,4 százalék.
Értéket tekintve Törökországban nőtt leginkább - 10 százalékkal - az élelmiszer, a háztartási vegyi áru és a kozmetikumok eladása július-szeptemberben, de Finnországban is 8, Szlovákiában és Lengyelországban pedig 6-6 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen.
Mely cégeket érint az N7 Holding és a 4iG csoport közötti előzetes megállapodás? Milyen lehetőségeket tartogat az ágazat a hazai beszállítóknak?
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. A cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változások kerülnek bemutatásra.
Még mintegy 186 milliárd forint kedvező feltételű pénzügyi forrás érhető el az EXIM-nél a Demján Sándor Program keretében meghirdetett konstrukciókban.
Nem az Amazon-alapító Jeff Bezos múlt heti esküvője volt az első celebesemény Velencében, de még egyik sem váltott ki ekkora tiltakozást. A közel 50 millió dolláros nászünnep a mérhetetlen pazarláson túl a társadalmi érzéketlenség jelképévé is vált.
Magyar Péter sem hagyta szó nélkül.