Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Nemcsak jelentősen megemeli a sárga csekkek díját a Magyar Posta jövőre, hanem egy új termék, a fehér csekk formájában konkurenciát is állít a bevétele 15-16 százalékát generáló készpénz-átutalási megbízásnak - olvasható a csütörtöki Népszabadságban.
A lap információi szerint a posta erre 50-80 forint közötti ajánlatot adott, ami lényegesen kedvezőbb a sárga csekknél. A fehér csekk látszólag ugyanúgy fest, mint a sárga, ám elegendő sima (esetleg perforált) fehér papírra nyomtatni, ami már eleve hoz megtakarítást a cégeknek. A fehér csekk alsó részén található, gépi leolvasásra alkalmas mezőben azonban más adatok lesznek, a címzett bankszámlaszámát egyedi azonosítóra cserélik, így ezt a csekket már nem lehet bankfiókban befizetni, csak a postán, így az állami cég védeni tudná a piacát.
A fehér csekk másik előnye, hogy a szolgáltatás díját nem kell hirdetményben közzétenni, mint a készpénzátutalási megbízás esetében. Azaz elvileg a posta egyedi kedvezményeket is tud adni a szolgáltatóknak. Ehhez viszont informatikai fejlesztést kell végrehajtaniuk, hacsak nem maga a Magyar Posta lesz az, amelyik jutányos áron elvállalja a számlakészítést is. Ezt ma külső vállalkozásban végeztetik a szolgáltatók, a fehér csekkel a posta tőlük rabolhatna piacot - írja az újság.
A Népszabadság információi szerint a társaság már az összes nagy szolgáltatót megkereste ajánlatával. Az a cég, amely erre át tud állni, akár jól is járhat, amelyiknek viszont marad a sárga csekk, annak többletköltsége lesz. Nem véletlen, hogy több vállalatnál mondják: immár tízmilliós kampányokra is hajlandóak azért, hogy az ügyfeleket más fizetési módokra ösztönözzék - írja a lap.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Humorbonbont reggelizett a Fidesz frakcióvezetője.